مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر امضای برند در شهرت و عملکرد برند با تاکید بر نقش ارزش ویژه برند

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 80

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر امضای برند در شهرت و عملکرد برند از طریق ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت هتل داری انجام شده است. این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش تمامی میهمانان ایرانی هتل های شهر اصفهان در بازه زمانی بهمن 1397 تا پایان اردیبهشت 1398 بوده اند. از این جامعه, نمونه ای 230 نفره با روش نمونه گیری مدل سازی معادلات ساختاری و به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده است. برای گردآوری داده های پژوهش, از ابزار پرسش نامه استفاده شده است. به منظور بررسی و تایید روایی پرسش نامه, روایی محتوایی آن بررسی و به منظور بررسی پایایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. درنهایت, با توجه به غیرنرمال بودن توزیع داده ها, داده ها از طریق نرم افزار پی ال اس تجزیه و تحلیل شده اند. نتایج پژوهش نشان داده است که امضای برند به واسطه سه متغیر ارزش ویژه برند شامل هویت, نگرش و تصویر برند در شهرت برند تاثیر مثبت و معنادار دارد, درحالی که تاثیر واسطه آگاهی برند در این خصوص رد می شود. همچنین, نتایج نشان داده است که شهرت برند در عملکرد برند تاثیر مثبت و معنادار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدااردکانی، سعید، کنجکاومنفرد، امیررضا، و ضرابخانه، فرزانه. (1400). تاثیر امضای برند در شهرت و عملکرد برند با تاکید بر نقش ارزش ویژه برند. گردشگری و توسعه، 10(3 )، 69-80. SID. https://sid.ir/paper/1044851/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدااردکانی سعید، کنجکاومنفرد امیررضا، ضرابخانه فرزانه. تاثیر امضای برند در شهرت و عملکرد برند با تاکید بر نقش ارزش ویژه برند. گردشگری و توسعه[Internet]. 1400؛10(3 ):69-80. Available from: https://sid.ir/paper/1044851/fa

    IEEE: کپی

    سعید سعیدااردکانی، امیررضا کنجکاومنفرد، و فرزانه ضرابخانه، “تاثیر امضای برند در شهرت و عملکرد برند با تاکید بر نقش ارزش ویژه برند،” گردشگری و توسعه، vol. 10، no. 3 ، pp. 69–80، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1044851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button