مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

92
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر خریدهای آنلاین در شرکت خدمات سفر و گردشگری (مورد مطالعه: شرکت سفرهای علی بابا)

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 294

چکیده

 در سالهای اخیر, تعداد قابل توجهی از خریدهای عامه مردم به طور فزاینده ای تحت تاثیر محیط های آنلاین قرار گرفته است و با فراگیر شدن این نوع از خریدها, رقابت شدیدی در میان فروشندگان و ارایه دهندگان خدمات که از بستر اینترنت استفاده می نمایند ایجاد شده است. چرا که با بیشتر شدن تعداد خریداران و با توجه به سهولت در انتخاب در میان ارایه دهندگان مختلف خدمت برای خریداران, بسیار حایز اهمیت است که فروشندگان مهمترین عوامل موثر در خریدهای آنلاین را از دیدگاه خریداران شناسایی نموده و در جهت رفع ایرادات و مشکلات موجود بکوشند. در این پژوهش با استفاده از روش شبکه نگاری به بررسی و تبیین این عوامل با توجه به نظرات و تجربیات خرید مشتریان آنلاین خدمات سفر و گردشگری پرداخته شده است و وبسایت سفرهای علی بابا نیز به عنوان نمونه مورد بررسی انتخاب شده. در روند انجام با بررسی نظرات مشتریان این شرکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام در بازه زمانی 8ماهه, 267 نظر مرتبط با موضوع انتخاب شده, و پس از انجام مراحل کدگذاری و انجام تحلیل ها, مدلی شامل 9مقوله هسته (و 32 بعد تشکیل دهنده) تاثیرگذار بر تجربه خرید آنلاین خدمات سفر و گردشگری شناسایی و معرفی شد. 9 مقوله هسته معرفی شده عبارت اند از نحوه قیمت گذاری خدمات, کیفیت ارتباط میان شرکت و مشتری, وبسایت و اپلیکیشن, تجربه قبلی از دریافت خدمات, پشتیبانی تلفنی, دریافت خدمات بصورت آنی و شخصی سازی شده, ارایه خدمات در خارج از کشور, امکان انصراف از دریافت خدمت و نظارت بر کیفیت ارایه خدمات.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی زاد، آرمان، نسایی، خبات، و پورحیدری، علیرضا. (1401). شناسایی عوامل موثر بر خریدهای آنلاین در شرکت خدمات سفر و گردشگری (مورد مطالعه: شرکت سفرهای علی بابا). گردشگری و توسعه، 11(1 )، 277-294. SID. https://sid.ir/paper/1045401/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی زاد آرمان، نسایی خبات، پورحیدری علیرضا. شناسایی عوامل موثر بر خریدهای آنلاین در شرکت خدمات سفر و گردشگری (مورد مطالعه: شرکت سفرهای علی بابا). گردشگری و توسعه[Internet]. 1401؛11(1 ):277-294. Available from: https://sid.ir/paper/1045401/fa

    IEEE: کپی

    آرمان احمدی زاد، خبات نسایی، و علیرضا پورحیدری، “شناسایی عوامل موثر بر خریدهای آنلاین در شرکت خدمات سفر و گردشگری (مورد مطالعه: شرکت سفرهای علی بابا)،” گردشگری و توسعه، vol. 11، no. 1 ، pp. 277–294، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1045401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button