مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

151
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

67
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی استقرار نوآوری باز در آموزش و پرورش با رویکرد فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 276

چکیده

 در کشورهای دانش محور, بسیاری از دولت ها از فعالیت های آموزشی نوآورانه, با هدف افزایش قدرت رقابت آینده ی کشور حمایت می کنند و سیاست گذاری های آموزشی و بالطبع مدارس, جهت نوآوربودن و ایفای نقش کارآمد خود, نیازمند تغییر و تحول در همه ی ابعاد و عوامل درون سازمانی و برون سازمانی می باشند. هدف از این پژوهش طراحی الگوی استقرار نوآوری باز در سیستم آموزشی و پرورش می باشد. بر همین اساس, محققان با استفاده از روش فراترکیب, بازنگری دقیق و عمیقی را در موضوع انجام داده اند و یافته های پژوهش های کیفی مرتبط را ترکیب کرده اند. از اینرو, 197 پژوهش منتشر شده در بازه زمانی سال های 1975 تا 2019 میلادی از سایت های علمی اسکپوس, الزویر, تیلور فرانسیس, امرالد و اس ای دی در زمینه نوآوری, نوآوری باز, کارآفرینی و خلاقیت در آموزش ارزیابی و در پایان 95 پژوهش انتخاب شد و ابعاد و کدهای مربوطه استخراج و میزان اهمیت و اولویت هریک با استفاده از آنتروپی شانون تعیین گردید. براساس نتایج تحقیق, به ترتیب مقوله های عوامل تسهیل کننده, فرهنگ داخلی, ساختار داخلی, نوآوری برنامه درسی و سیاست های کلان به ترتیب از یک تا پنج اولویت بندی گردید. در پایان, پس از طی گام های پژوهش, الگوی استقرار نوآوری باز در آموزش و پرورش به صورت سیستمی(ورودی, تغییر و خروجی) طراحی گردید و اهمیت نوآوری باز برای بخش آموزشی نشان داده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    راشکی، مریم، سالارزایی، حبیب اله، پورانجنار، گلبهار، و آهنگ، فرحناز. (1400). الگوی استقرار نوآوری باز در آموزش و پرورش با رویکرد فراترکیب. پژوهش های مدیریت عمومی، 14(52 )، 253-276. SID. https://sid.ir/paper/1045846/fa

    Vancouver: کپی

    راشکی مریم، سالارزایی حبیب اله، پورانجنار گلبهار، آهنگ فرحناز. الگوی استقرار نوآوری باز در آموزش و پرورش با رویکرد فراترکیب. پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1400؛14(52 ):253-276. Available from: https://sid.ir/paper/1045846/fa

    IEEE: کپی

    مریم راشکی، حبیب اله سالارزایی، گلبهار پورانجنار، و فرحناز آهنگ، “الگوی استقرار نوآوری باز در آموزش و پرورش با رویکرد فراترکیب،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 14، no. 52 ، pp. 253–276، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1045846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button