مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

59
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی رفتار کنش گری استراتژیک در سازمان: پژوهشی داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 119

چکیده

 رفتارهای کنش گرانه استراتژیک کارکنان در سازمان, زیربنای بهبود مستمر عملکرد شغلی فردی و سازمانی است, زیرا پویایی شتابان محیطی, نوعی از ظرفیت فزاینده فکری و عملی برای بهبود وضعیت موجود یا خلق وضعیتی جدید را طلب می کند که در رفتارهای کنش گرایانه استراتژیک کارکنان نهفته است. اگرچه پژوهش های متعددی در مورد پیشایندها و پسایندهای رفتار کنش گرایانه مدیران و بعضا کارکنان انجام شده است؛ ولی تاکنون به الگوی چگونگی ایجاد و بروز چنین رفتارهایی در کارکنان پرداخته نشده است. پژوهش حاضر از نوع بنیادی است و با بهره گیری از نظریه داده بنیاد صورت گرفته است. از نظریه داده بنیاد برای نظریه پردازی در مورد پدیده های سازمانی استفاده می شود. هدف غایی این پژوهش, فهم داده بنیاد الگوی رفتارهای کنش گرایانه استراتژیک کارکنان در سازمان مورد مطالعه بوده است. داده های پژوهش طی 18 مصاحبه نیمه ساختار یافته با خبرگان دانشگاهی منتخب و سازمان مورد مطالعه احصاء و سپس در فرایند کدگذاری استخراج و مقوله های هم پیوند در قالب شرایط علی, پدیده محوری, شرایط زمینه ای, شرایط مداخله گر, راهبردها و پیامدهای مدل مفهومی معین و طی مرحله کدگذاری انتخابی هر یک از عناصر الگو به منظور خلق نظریه پژوهش تشریح و به تفصیل بیان شد. نتایج این پژوهش می تواند مدیران را در شناخت خط مشی ها, سیستم ها و رویه هایی که به ایجاد و بروز چنین رفتارهایی کمک می کنند یا مانع ظهور و بروز آنها می شوند یاری دهد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروهی، مهشید، تیموری، هادی، ابزری، مهدی، و صفری، علی. (1400). طراحی الگوی رفتار کنش گری استراتژیک در سازمان: پژوهشی داده بنیاد. پژوهش های مدیریت عمومی، 14(51 )، 95-119. SID. https://sid.ir/paper/1045968/fa

    Vancouver: کپی

    فروهی مهشید، تیموری هادی، ابزری مهدی، صفری علی. طراحی الگوی رفتار کنش گری استراتژیک در سازمان: پژوهشی داده بنیاد. پژوهش های مدیریت عمومی[Internet]. 1400؛14(51 ):95-119. Available from: https://sid.ir/paper/1045968/fa

    IEEE: کپی

    مهشید فروهی، هادی تیموری، مهدی ابزری، و علی صفری، “طراحی الگوی رفتار کنش گری استراتژیک در سازمان: پژوهشی داده بنیاد،” پژوهش های مدیریت عمومی، vol. 14، no. 51 ، pp. 95–119، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1045968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button