مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

87
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جستاری بر دلالت های تربیتی پویانمایی باب اسفنجی از منظر نفی و ایجاب ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 123

چکیده

 امروزه رسانه یکی از ابزارهای گذران اوقات برای انسان ها و به ویژه کودکان است. به دلیل شرایط حساس دوران کودکی و اینکه یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین گونه های رسانه نزد کودکان, پویانمایی است, بررسی پیامدهای مشاهده پویانمایی ها در تربیت این دوره امری گریز ناپذیر است. پژوهش حاضر به منظور بررسی نفی و ایجاب دلالت های تربیتی پویانمایی باب اسفنجی برپایه ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت انجام شده است. این پژوهش, به لحاظ هدف, کاربردی است و برپایه روش کیفی کمی و با استفاده از تحلیل محتوای قیاسی انجام شده است. متخصصان این حوزه, روایی صوری مقوله های مرتبط با ساحت های شش گانه را تایید کرده اند. پایایی این مقوله ها نیز با استفاده از ضریب اسکات و دیدگاه های 4 نفر از صاحب نظران در این زمینه, 772/0 برآورد شد؛ سرانجام, برای تحلیل داده های به دست آمده از پژوهش, از روش آنتروپی شانون بهره گرفته شد. براساس یافته های این پژوهش, 242 مضمون مرتبط با ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت در این پویانمایی مشاهده شد که ساحت تربیت زیستی و بدنی بیشترین میزان توجه و اهمیت و ساحت تربیت اخلاقی, کمترین اهمیت را داشته است. همچنین 314 مضمون در نفی ساحت های شش گانه مشاهده شد که نفی ساحت تربیت اخلاقی, بیشترین میزان توجه و اهمیت و نفی ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری, کمترین اهمیت را داشته است. یافته ها حاکی از این است که در پویانمایی باب اسفنجی به رشد ابعاد وجودی انسان به صورت متعادل توجه نشده است؛ بنابراین, ضرورت پرهیز از شکل گیری شخصیت کاریکاتوری و توجه هم زمان به همه ساحت های وجودی انسان توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تصویری، زینب، و اطهری اصفهانی، زینب السادات. (1400). جستاری بر دلالت های تربیتی پویانمایی باب اسفنجی از منظر نفی و ایجاب ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت. تحقیقات فرهنگی ایران، 14(2 (پیاپی 54) )، 95-123. SID. https://sid.ir/paper/1051692/fa

    Vancouver: کپی

    تصویری زینب، اطهری اصفهانی زینب السادات. جستاری بر دلالت های تربیتی پویانمایی باب اسفنجی از منظر نفی و ایجاب ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1400؛14(2 (پیاپی 54) ):95-123. Available from: https://sid.ir/paper/1051692/fa

    IEEE: کپی

    زینب تصویری، و زینب السادات اطهری اصفهانی، “جستاری بر دلالت های تربیتی پویانمایی باب اسفنجی از منظر نفی و ایجاب ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 14، no. 2 (پیاپی 54) ، pp. 95–123، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1051692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button