مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش صورت-محور فعال در کلاس آموزش معکوس: رشد و ماندگاری دانش ضمنی وآشکار دستور زبان

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 134

چکیده

 مطالعة حاضر به بررسی تأثیرات آموزش صورت-محور فعال بر بهبود دانش صریح و ضمنی دستور زبان فراگیران زبان انگلیسی ایرانی در یک کلاس سنتی و یک کلاس آموزش معکوس می پردازد, همچنین تأثیر کلاس آموزش معکوس بر ماندگاری دانش آشکار و ضمنی بررسی می شود. دو کلاس به صورت تصادفی به عنوان گروه آزمایشی (31 نفر) و گروه کنترل (28 نفر) انتخاب شدند. گروه نخست آموزش متمرکز بر صورت فعال از طریق شرح فرازبانی در کلاس آموزش معکوس را دریافت نمودند در حالی که گروه دوم در یک کلاس سنتی حضور یافتند. برای ارزیابی پیشرفت و ماندگاری دانش صریح و ضمنی دستور زبان فراگیران, از دو آزمون دانش ضمنی و دانش آشکار استفاده شد. یک مجموعه پیش آزمون و دو مجموعه پس آزمون بلافاصله و چهار هفته پس از جلسة آموزش اجرا شد. دو تحلیل واریانس چندمتغیره 3Î, 2 مختلط و آزمون های تعقیبی برای کشف تفاوت های میان عملکرد بین گروهی و درون گروهی به اجرا درآمد. یافته های پژوهش نشان داد که هر دو کلاس به یک اندازه در دانش آشکار و ضمنی دستور زبان فراگیران بهبود یافتند. همچنین, گروه آزمایشی میزان بیشتری از ماندگاری دانش را نشان داد. این یافته ها می تواند به طراحان برنامه های آموزش زبان, سیاست گذاران عرصه آموزش و معلمان زبان کمک نماید و اطمینان دهد تا با بهره گیری از دوره های آموزش معکوس, آموزش دستور زبان انگلیسی را به شیوه مؤثری انجام داده و به زبان آموزان کمک نمایند دانش آشکار و ضمنی دستور زبان را به مدت طولانی تری حفظ نمایند.
متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیفه، احمد، بوالی، محمد، و رسایی، احسان. (1402). آموزش صورت-محور فعال در کلاس آموزش معکوس: رشد و ماندگاری دانش ضمنی وآشکار دستور زبان. افق های زبان، 7(1 (پیاپی 15) )، 107-134. SID. https://sid.ir/paper/1054414/fa

    Vancouver: کپی

    خلیفه احمد، بوالی محمد، رسایی احسان. آموزش صورت-محور فعال در کلاس آموزش معکوس: رشد و ماندگاری دانش ضمنی وآشکار دستور زبان. افق های زبان[Internet]. 1402؛7(1 (پیاپی 15) ):107-134. Available from: https://sid.ir/paper/1054414/fa

    IEEE: کپی

    احمد خلیفه، محمد بوالی، و احسان رسایی، “آموزش صورت-محور فعال در کلاس آموزش معکوس: رشد و ماندگاری دانش ضمنی وآشکار دستور زبان،” افق های زبان، vol. 7، no. 1 (پیاپی 15) ، pp. 107–134، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1054414/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button