مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و ارزشیابی آزمون فارسی شناسایی جملات ساختگی و بررسی آن در افراد هنجار

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: اجرای آزمون های پردازش مرکزی شنوایی, به دلیل فراوانی مشکلاتی که ممکن است پردازش مرکزی شنوایی را دچار اختلال نماید, ضروری است. آزمون های رفتاری از جمله شناسایی جملات ساختگی, به دلیل محدودیت های آزمون های الکتروفیزیولوژیک و به دلیل ساختار خود آزمون که سبب تحریک ساقه و قشر مغز می شود, از جایگاه ویژه ای برخوردار است. هدف این بررسی, آزمون به زبان فارسی و ارزشیابی مقدماتی آن است.روش بررسی: نخست, آزمون جملات ساختگی به زبان فارسی تهیه شد, سپس روی لوح فشرده ضبط شد, پس از آن روی 60 نفر از افراد دارای شنوایی هنجار 35-20 ساله مراجعه کننده به دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران بمدت سه ماه مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: بین مقادیر امتیازات کسب شده در آزمون طراحی شده به زبان فارسی با مقادیر امتیازات نمونه انگلیسی آزمون تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین, مقایسه امتیازات آزمون بین زنان و مردان نیز تفاوت معنی داری را نشان نداد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش, این آزمون با آزمون انگلیسی شباهت دارد و می تواند در ارزیابی پردازش شنوایی مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهبر، نریمان، کمالی، محمد، پورقریب، جمشید، و کثیری، اکرم. (1385). ساخت و ارزشیابی آزمون فارسی شناسایی جملات ساختگی و بررسی آن در افراد هنجار. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 15(1 (پیاپی 25))، 27-31. SID. https://sid.ir/paper/106270/fa

    Vancouver: کپی

    رهبر نریمان، کمالی محمد، پورقریب جمشید، کثیری اکرم. ساخت و ارزشیابی آزمون فارسی شناسایی جملات ساختگی و بررسی آن در افراد هنجار. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1385؛15(1 (پیاپی 25)):27-31. Available from: https://sid.ir/paper/106270/fa

    IEEE: کپی

    نریمان رهبر، محمد کمالی، جمشید پورقریب، و اکرم کثیری، “ساخت و ارزشیابی آزمون فارسی شناسایی جملات ساختگی و بررسی آن در افراد هنجار،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 15، no. 1 (پیاپی 25)، pp. 27–31، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button