مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سوگیری حافظه آشکار و ضمنی و ادراک پیامد مخاطره آمیز در دانشجویان افسرده، مضطرب، ترکیبی و سالم

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 38

چکیده

 زمینه و هدف: این پژوهش به منظور بررسی سوگیری حافظه آشکار و ضمنی در دانشجویان افسرده, مضطرب, اختلال ترکیبی و سالم انجام گرفت.مواد و روش ها: این تحقیق از نوع علی-مقایسه ای بود. برای دستیابی به هدف پژوهشی, 100 دانشجو از میان دانشجویان دانشگاه های الزهرا و تهران به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. روش اجرای پژوهش به صورت گروهی بوده است. بدین ترتیب که ابتدا آزمودنی ها به پرسش نامه اضطراب(Anxiety inventory Beck) Beck , پرسش نامه افسردگی(Depression inventory Beck) Beck , مصاحبه ساختار یافته(Minnesota multiphasic personality inventory-2) MMPI-2  ارایه و از آنان خواسته شد تا لغات را رمزگردانی کنند و به یاد آورند. سپس داده Free recall پاسخ گفتند. بعد به آزمودنی ها تکلیف یادآوری آزاد گروه های مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به وسیله آزمون آماری, تحلیل واریانس چند متغیره, t و آزمون (Multivariate analysis of variance) MANOVA نمره گذاری شد.یافته ها: گروه ها از لحاظ یادآوری کلمات (بار عاطفی مثبت, منفی و تهدید کننده) در حافظه ضمنی تحت شرایط آسان و دشوار با حافظه آشکار تفاوت معنی دار داشتند (0.001>P).نتیجه گیری: در نهایت, بر اساس نتایج پژوهشی, سوگیری گروه های افسرده, مضطرب و ترکیبی در حافظه ضمنی بیشتر از حافظه آشکار بود, آن ها کلمات با بار عاطفی منفی و تهدید کننده را تحت شرایط دشوار, کمتر به خاطر آوردند. نتایج تحقیق نشان داد که یادآوری گروه ترکیبی بیشتر شبیه گروه افسرده است تا افراد مضطرب.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصرتی، کبری، و خسروی، زهره. (1392). بررسی سوگیری حافظه آشکار و ضمنی و ادراک پیامد مخاطره آمیز در دانشجویان افسرده, مضطرب, ترکیبی و سالم. تحقیقات علوم رفتاری، 11(1 (پی در پی 29))، 30-38. SID. https://sid.ir/paper/106482/fa

    Vancouver: کپی

    نصرتی کبری، خسروی زهره. بررسی سوگیری حافظه آشکار و ضمنی و ادراک پیامد مخاطره آمیز در دانشجویان افسرده, مضطرب, ترکیبی و سالم. تحقیقات علوم رفتاری[Internet]. 1392؛11(1 (پی در پی 29)):30-38. Available from: https://sid.ir/paper/106482/fa

    IEEE: کپی

    کبری نصرتی، و زهره خسروی، “بررسی سوگیری حافظه آشکار و ضمنی و ادراک پیامد مخاطره آمیز در دانشجویان افسرده, مضطرب, ترکیبی و سالم،” تحقیقات علوم رفتاری، vol. 11، no. 1 (پی در پی 29)، pp. 30–38، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106482/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button