مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی آموزش ایروبیک بر پذیرش خود و خلاقیت دانش آموزان

نویسندگان

رحیمی مهدی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش حرکات ایروبیک بر خلاقیت و پذیرش خود دانش آموزان مقطع دوم متوسطه انجام شد. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی (طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل) است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه شهر حاجی آباد در سال تحصیلی 1400-1401 بود. از دانش آموزانی که در باشگاه ورزشی پهلوان تختی شهر حاجی آباد عضویت داشتند, تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به شیوه تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) منتسب شدند. روش اجرای مداخله آموزش حرکات ایروبیک نیز در طی 12 جلسه توسط پژوهشگر برای گروه آزمایش ارائه شد و گروه کنترل آموزشی را دریافت نکردند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه خلاقیت عابدی (1992) و پرسش نامه پذیرش بی قید و شرط خود (چمبرلین و هاگا, 2001) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با کمک تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج نشان داد که آموزش حرکات ایروبیک بر افزایش خلاقیت و پذیرش خود دانش آموزان مؤثر بود. با توجه به نتیجه به دست آمده توجه به ورزش و به ویژه ایروبیک برای بهبود حالات روانشناختی دانش آموزان (خلاقیت و پذیرش خود) مهم و ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، مهدی. (1402). اثربخشی آموزش ایروبیک بر پذیرش خود و خلاقیت دانش آموزان. دومین کنفرانس بین المللی و سومین همایش ملی یافته های نوین در مدیریت، روانشناسی و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/1066655/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی مهدی. اثربخشی آموزش ایروبیک بر پذیرش خود و خلاقیت دانش آموزان. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1066655/fa

    IEEE: کپی

    مهدی رحیمی، “اثربخشی آموزش ایروبیک بر پذیرش خود و خلاقیت دانش آموزان،” presented at the دومین کنفرانس بین المللی و سومین همایش ملی یافته های نوین در مدیریت، روانشناسی و حسابداری. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1066655/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button