مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازتاب عملکرد پزشک خانواده در آیینه مشتریان گیلانی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه و هدف: طرح پزشک خانواده یکی از اقدامات ناظر به رفرم در بخش سلامت است که مهم ترین پیامدهای آن می تواند افزایش دسترسی مردم به پزشک بویژه برای مناطق محروم باشد. هدف از این مطالعه برسی نقاط قوت و ضعف پزشک خانواده در دو شهرستان فومن و شفت در سال 1390 بود.مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی و از نوع کاربردی می باشد. در این مطالعه کلیه اعضاء تیم های درمان, مشتمل بر پزشکان خانواده, ماماها, بهورزان, کارشناسان و کاردانان و همچنین 856 نفر از گیرندگان خدمت در این دو شهرستان مشارکت نموده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود که روایی و پایایی آن تائید شده است.یافته ها: از نظر ارائه دهندگان خدمت, مهم ترین نقاط قوت نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده؛ تامین دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی, کاهش هزینه های درمانی بیماران و مهم ترین نقاط ضعف آن پائین بودن حقوق و دستمزد پزشکان, ارجاع معکوس, عدم دسترسی به پزشک خانواده در تمام اوقات شبانه روز بود. از دیدگاه گیرندگان خدمت؛ مهم ترین نقاط قوت طرح دسترسی آسان به پزشک و مهم ترین نقاط ضعف آن نیز برخورد نامناسب بیمارستان ها و عدم ارائه خدمت در طول شبانه روز بود.نتیجه گیری: به منظور رفع نقاط ضعف و بهبود کیفیت خدمات, آموزش کارکنان سطوح مختلف نظام شبکه, نظارت جامع تر و انجام ارزیابی های مقطعی به همراه نظارت موثر بر عملکرد صاحبان فرایندهای پزشک خانواده پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افکار، ابوالحسن، پوررضا، ابوالقاسم، خدابخشی نژاد، وجیه اله، و مهرابیان، فردین. (1392). بازتاب عملکرد پزشک خانواده در آیینه مشتریان گیلانی. بیمارستان، 12(1 (مسلسل 44))، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/106670/fa

    Vancouver: کپی

    افکار ابوالحسن، پوررضا ابوالقاسم، خدابخشی نژاد وجیه اله، مهرابیان فردین. بازتاب عملکرد پزشک خانواده در آیینه مشتریان گیلانی. بیمارستان[Internet]. 1392؛12(1 (مسلسل 44)):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/106670/fa

    IEEE: کپی

    ابوالحسن افکار، ابوالقاسم پوررضا، وجیه اله خدابخشی نژاد، و فردین مهرابیان، “بازتاب عملکرد پزشک خانواده در آیینه مشتریان گیلانی،” بیمارستان، vol. 12، no. 1 (مسلسل 44)، pp. 39–47، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106670/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button