مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش نانو فناوری در مدارس

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 84

چکیده

 در جهان معاصر توجه به علوم و فناوری های نو برای دستیابی به پیشرفت از عناصر اساسی به شمار می آید. بی شک شناخت درست علوم و فنون جدید, آموزش و نهایتا به کارگیری آن ها عامل اصلی رشد و توسعه فرهنگی, اجتماعی, صنعتی و اقتصادی است. بدیهی است که بدون توجه به این امر تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی به نحو مقتضی امکان پذیر نخواهد بود. در بین فناوری های نو, فناوری نانو توجه همگان را به خود معطوف کرده است. این فناوری که یک رویکرد در تمامی رشته های علوم و مهندسی است, توانایی تولید مواد, ابزار و دستگاه های نوین را با دست کاری سطوح اتمی و مولکولی دارد. امروزه حوزه ی این فناوری به اکثر علوم پایه و مهندسی کشیده و مقبولیت بین رشته ای یافته است. گستره ی کاربرد این فناوری در حوزه پزشکی, فناوری زیستی, مواد, فیزیک, مکانیک, برق, الکترونیک, شیمی, بهداشت, کشاورزی و. . . نظام های آموزشی را برآن می دارد تا با ارایه مفاهیم و سرفصل های مربوط به نانو مواد و کاربردهای آن, آگاهی دانش آموزان را دراین زمینه علمی افزایش دهند. با گنجانیدن مطالب مرتبط با نانوفناوری به صورت تدریجی در کتب علوم و شیمی دوره متوسطه می توان تا حدودی خلاء آگاهی دانش آموزان در این شاخه علمی را جبران کرد. هر چندکه آموزش اصولی این فناوری مستلزم برنامه ریزی مدون می باشد. استفاده از ابزارهای مناسب, تصاویر و طرح های تحقیق کلاسی می تواند در انتقال مفاهیم اصلی به دانش آموزان و درک بهتر مقیاس ها بسیار مفید باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، فاطمه، اصلانی راجعونی، محمد، غلامرضایی، علی اکبر، شهسواری، ایرج، و محمدحسنی، نورمحمد. (1401). آموزش نانو فناوری در مدارس. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 68-84. SID. https://sid.ir/paper/1067740/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی فاطمه، اصلانی راجعونی محمد، غلامرضایی علی اکبر، شهسواری ایرج، محمدحسنی نورمحمد. آموزش نانو فناوری در مدارس. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):68-84. Available from: https://sid.ir/paper/1067740/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه قربانی، محمد اصلانی راجعونی، علی اکبر غلامرضایی، ایرج شهسواری، و نورمحمد محمدحسنی، “آموزش نانو فناوری در مدارس،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 68–84، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button