مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

140
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر تدریس به روش ساخت گرایی با روش بارش فکری در آموزش مبحث آنتالپی واکنش درس شیمی پایه یازدهم

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 129

چکیده

 متداولترین روش تدریس مباحث شیمی دوره متوسطه دوم/دبیرستان روش انتقالی است. آموزش مباحث درس شیمی به خاطر پیچیدگی ماهوی و تفکیک ناپذیری از علم ریاضیات, از طریق این روش ناموفق بوده است. روش تدریس بارش فکری یک الگوی آموزشی مبتنی بر تفکر خلاق و برانگیختن خلاقیت دانش آموز است. در این روش آموزشی با استفاده از چهار عامل خلاقیت (سیالی, بسط, انعطاف پذیری و ابتکار) سعی در انتقال مفاهیم درس شیمی دارد. روش ساخت گرایی نیز یک الگوی نوین آموزشی بر مبنای تعامل دانش گیرنده با مبحث علمی مربوطه است. در این روش آموزشی, دانش آموز با استفاده از فعالیت های تجربی, آزمایشگاهی و به کمک ابزار کمک آموزشی, مبحث مورد نظر را فرا می گیرد. در این مطالعه, تدریس مبحث مهم آنتالپی کتاب درسی شیمی پایه یازدهم به دو روش بارش فکری و ساخت گرایی با یکدیگر مقایسه شد. طی این مطالعه, جمعیت هدف دانش آموزان پایه یازدهم دوره متوسطه دوم مدرسه شهید نواب صفوی بودند که به صورت تصادفی به دو گروه کلاسی 35 نفره در دو نوبت صبح و عصر دسته بندی شدند. در انتهای مداخله از دو گروه آزمون کلاسی به عمل آمد و نمرات قبل و بعد هر گروه از طریق آزمون آماری t-pair و میانگین نمرات پایانی دو گروه از طریق آزمون ANOVA با سطح معناداری 05/0>p و نرم افزار آماری SPSS Ver. 21 مورد واکاوی قرار گرفت. نتیجه مطالعه نشان از تاثیرگذاری بیشتر روش ساخت گرایی نسبت به روش بارش فکری در آموزش مبحث آنتالپی درس شیمی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سیدمرتضی، امانی، وحید، و اولی، اسماعیل. (1401). مقایسه تاثیر تدریس به روش ساخت گرایی با روش بارش فکری در آموزش مبحث آنتالپی واکنش درس شیمی پایه یازدهم. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 119-129. SID. https://sid.ir/paper/1067798/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سیدمرتضی، امانی وحید، اولی اسماعیل. مقایسه تاثیر تدریس به روش ساخت گرایی با روش بارش فکری در آموزش مبحث آنتالپی واکنش درس شیمی پایه یازدهم. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):119-129. Available from: https://sid.ir/paper/1067798/fa

    IEEE: کپی

    سیدمرتضی احمدی، وحید امانی، و اسماعیل اولی، “مقایسه تاثیر تدریس به روش ساخت گرایی با روش بارش فکری در آموزش مبحث آنتالپی واکنش درس شیمی پایه یازدهم،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 119–129، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067798/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button