مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

52
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

29
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نمرات هنجار پرسشنامه مهارت های عصب-روانشناختی (فرم معلم) کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 150

چکیده

 مقدمه مفاهیم پیش نیاز خواندن, نوشتن و ریاضی در دوره پیش دبستان, نیاز به مهارت های عصب-روانشناختی دارد. هدف پژوهش حاضر با هدف بررسی نمرات هنجار پرسشنامه مهارت های عصب-روانشناختی (فرم معلم) کودکان پیش دبستانی انجام شد. روش روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) بود. بخش کیفی به روش تحلیل مضمون و بخش کمی, به روش توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری تمامی کودکان پیش دبستانی شهر اصفهان در سال تحصیلی 1400-1399 بودند. طبق مجوز آموزش وپرورش پرسشنامه محقق ساخته مهارت های عصب-روانشناختی به صورت آنلاین و براساس روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای توسط 410 معلم پیش دبستانی تکمیل شد. داده ها با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی از طریق تحلیل مولفه های اصلی و تحلیل عامل تاییدی توسط نسخه 22 SPSS و نسخه 23 Amos تحلیل شدند. یافته ها نتایج هنجاریابی پرسشنامه در کل نمونه به صورت نمرات خام از 1/7 تا 4, نمرات Z از 2/24-تا 1/77, نمرات t از 27/57 تا 67/89 و نمرات درصدی از 0/2 تا 100 درصد و بارهای عاملی (p=0/476, Δ, x2=12/64) در میان دختران و پسران برابر است. پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ 0/921, ضریب تنصیف 0/843, نقطه برش بالینی 2/86 و در تحلیل عاملی تاییدی, بارهای عاملی تمامی سوالات بالاتر از 0/4 و معنا دار بود (0/001>p)؛ اما تفاوت میانگین نمرات مهارت های عصب-روانشناختی دختران و پسران پیش دبستانی با یکدیگر معنادار نبود (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی هشجین، بیتا، شریفی، طیبه، مشهدی زاده، شهرام، و احمدی، رضا. (1401). بررسی نمرات هنجار پرسشنامه مهارت های عصب-روانشناختی (فرم معلم) کودکان پیش دبستانی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 9(1 )، 134-150. SID. https://sid.ir/paper/1074478/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی هشجین بیتا، شریفی طیبه، مشهدی زاده شهرام، احمدی رضا. بررسی نمرات هنجار پرسشنامه مهارت های عصب-روانشناختی (فرم معلم) کودکان پیش دبستانی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت[Internet]. 1401؛9(1 ):134-150. Available from: https://sid.ir/paper/1074478/fa

    IEEE: کپی

    بیتا هاشمی هشجین، طیبه شریفی، شهرام مشهدی زاده، و رضا احمدی، “بررسی نمرات هنجار پرسشنامه مهارت های عصب-روانشناختی (فرم معلم) کودکان پیش دبستانی،” روانشناسی و روانپزشکی شناخت، vol. 9، no. 1 ، pp. 134–150، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1074478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button