مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

65
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری و نحوه آموزش دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 295 | صفحه پایان 304

چکیده

 مقدمه: دانشجویان تفاوتهای فراوانی در نحوه یادگیری و توانایی استفاده از اطلاعات دارند, که این امر در آموزش آنها نقش به سزایی ایفا می کند. لذا توجه به سبک های متفاوت یادگیری دانشجویان و تدریس مناسب به مقتضای این سبک ها, منجر به یادگیری در سطوح بالاتر و پیشرفت بیشتر تحصیلی افراد می گردد. تحقیق حاضر سعی در بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران داشت. مواد و روش ها: این مطالعه به روش مقطعی انجام گردید. در این تحقیق از پرسشنامه سبک های یادگیری وارک مشتمل بر 4 سبک یادگیری (بینایی, شنوایی, نوشتنی-خواندنی و حرکتی) استفاده شد. پرسشنامه وارک شامل 16 عبارت / سوال می باشد و هر سوال دارای 4 گزینه است. هر گزینه نشانه دهنده یک سبک یادگیری است. پس از تعیین سبک یادگیری غالب در دانشجویان, نقش عوامل مرتبط, با استفاده از آنالیز رگرسیون تعیین گردید. یافته ها: از بین 442 دانشجو شرکت کننده در این تحقیق, تعداد 248 نفر (1/56 درصد) مونث و تعداد 194 نفر (9/43 درصد) مذکر بودند. آنالیز آماری داده ها نشان داد که اکثر دانشجویان (98 درصد) از یک سبک یادگیری استفاده می کردند. فراوانترین سبک یادگیری, سبک شنوایی (98/32 درصد) و کمترین سبک استفاده شده در میان دانشجویان, سبک بینایی (19 درصد) بود. نتیجه گیری: اکثر دانشجویان دندانپزشکی از یک سبک یادگیری و آن هم سبک شنوایی استفاده می کردند. بنابراین به نظر می رسد تمرکز برروی روش های آموزشی که تقویت کننده سبک های یادگیری به خصوص سبک شنوایی است به ارتقا یادگیری و پیشرفت علمی دانشجویان کمک شایانی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابریشم باف، رومینا، شاهسواری، فاطمه، و جولهر، مریم. (1401). سبک های یادگیری و نحوه آموزش دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1397. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، 46(4 )، 295-304. SID. https://sid.ir/paper/1074846/fa

    Vancouver: کپی

    ابریشم باف رومینا، شاهسواری فاطمه، جولهر مریم. سبک های یادگیری و نحوه آموزش دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1397. مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد[Internet]. 1401؛46(4 ):295-304. Available from: https://sid.ir/paper/1074846/fa

    IEEE: کپی

    رومینا ابریشم باف، فاطمه شاهسواری، و مریم جولهر، “سبک های یادگیری و نحوه آموزش دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال 1397،” مجله دانشکده دندانپزشکی مشهد، vol. 46، no. 4 ، pp. 295–304، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1074846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button