مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

70
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارآیی آموزش مبتنی بر طرحواره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل مراجعه کننده به مرکز مشاور خانواده (کارایی آموزش مبتنی بر طرح واره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل)

صفحات

 صفحه شروع 154 | صفحه پایان 165

چکیده

 زمینه و هدف عملکرد خانواده از مهمترین شاخص ها برای تضمین کیفیت زندگی و سلامت روان اعضای خانواده می باشد و توانایی مقابله خانواده را با استرس ها و تعارضات نشان می دهد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی کارآیی آموزش مبتنی بر طرحواره درمانی در زنان متاهل بر عملکرد خانواده انجام شد. مواد و روش ها پژوهش حاضر, نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون و گروه گواه بود. جامعه آماری مراجعین زن متاهل مرکز مشاوره منطقه 5 تهران بودند. حجم نمونه با نرم افزار G*power 30 نفر محاسبه شد. داوطلبین به شیوه در دسترس, با در نظر گرفتن معیارهای ورود و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. عملکرد خانواده دو گروه با ابزار سنحش خانواده مک مستر (1960), سنجیده شد. گروه آزمایش 13 جلسه آموزش مبتنی بر طرحواره, دریافت کردند. شرکت کنندگان پس از آموزش و یک ماه بعد مجددا پرسشنامه را تکمیل نمودند. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار 24-spss, تحلیل کوواریانس چند متغیری و سطح معناداری برابر با 0/05 استفاده شد. یافته ها نتایج کوواریانس چند متغیری نشان داد که عملکرد خانواده در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه پس از جلسات آموزشی تفاوت معناداری داشت (0/05>p). نتیجه گیری نتایج این مطالعه نشان دهنده بهبود قابل توجه آزمودنی ها در عملکرد کلی خانواده در مقایسه با ابتدای مطالعه بود. بر این اساس آموزش مبتنی بر طرحواره درمانی بر بهبود عملکرد خانواده تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عاشوری، راضیه، نوحی، شهناز، و آقایی، حکیمه. (1401). کارآیی آموزش مبتنی بر طرحواره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل مراجعه کننده به مرکز مشاور خانواده (کارایی آموزش مبتنی بر طرح واره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل). دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 29(1 )، 154-165. SID. https://sid.ir/paper/1088648/fa

    Vancouver: کپی

    عاشوری راضیه، نوحی شهناز، آقایی حکیمه. کارآیی آموزش مبتنی بر طرحواره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل مراجعه کننده به مرکز مشاور خانواده (کارایی آموزش مبتنی بر طرح واره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل). دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1401؛29(1 ):154-165. Available from: https://sid.ir/paper/1088648/fa

    IEEE: کپی

    راضیه عاشوری، شهناز نوحی، و حکیمه آقایی، “کارآیی آموزش مبتنی بر طرحواره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل مراجعه کننده به مرکز مشاور خانواده (کارایی آموزش مبتنی بر طرح واره درمانی بر عملکرد خانواده در زنان متاهل)،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 29، no. 1 ، pp. 154–165، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1088648/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button