مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,074
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش دلبستگی به برند در ایجاد تعهد و وفاداری مشتریان: مورد مطالعه هنر- صنعت فرش دستباف ایران

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 58

چکیده

 مفهوم بازاریابی جدیدی به نام «دلبستگی به برند» در ادبیات بازاریابی, برای پیش بینی تغییرات مطلوب در رفتارهای پس از مصرف مشتریان راضی, معرفی شده است که به شدت بر رفتارهای مشتریان اثر می گذارد. دلبستگی عاطفی, مشتری را به برند متصل می کند و زمانی که وابستگی موثر باشد خریدهای مجدد تضمین می شوند. هدف از انجام این پژوهش, بررسی تاثیر متغیرهای شناخت برند, خاطرات عاطفی- احساسی و سودمندی برای کابر بر متغیرهای وفاداری و تعهد به برند, با در نظر گرفتن متغیر میانجی دلبستگی به برند بود. جامعه آماری تحقیق, مشتریان فروشگاه های فرش دستباف مازندران که در چهارمین جشنواره فروش فرش دستباف شرکت کرده اند هستند که نمونه ای 520 نفری مورد بررسی قرار گرفتند. این تحقیق از حیث هدف, کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات در مباحث نظری کتابخانه ای و میدانی با بکارگیری پرسشنامه است. نحوه نمونه گیری نمونه برداری تصادفی ساده است که جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از نرم افزار SPSS و نرم افزارAMOS استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که شناخت برند, سودمندی برای کاربر و خاطرات عاطفی- احساسی بر دلبستگی به برند اثر مستقیم دارد. اثر مستقیم دلبستگی به برند بر تعهد به برند نیز تایید شد. اگرچه اثر مستقیم دلبستگی به برند بر وفاداری به برند تایید نشد؛ ولی نشان داده شد دلبستگی به برند به واسطه تعهد به برند اثر مثبتی بر وفاداری به برند دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرخدایی، میثم، و فقیه نصیری، بشری. (1396). تبیین نقش دلبستگی به برند در ایجاد تعهد و وفاداری مشتریان: مورد مطالعه هنر- صنعت فرش دستباف ایران. گلجام، -(31 )، 37-58. SID. https://sid.ir/paper/109102/fa

    Vancouver: کپی

    شیرخدایی میثم، فقیه نصیری بشری. تبیین نقش دلبستگی به برند در ایجاد تعهد و وفاداری مشتریان: مورد مطالعه هنر- صنعت فرش دستباف ایران. گلجام[Internet]. 1396؛-(31 ):37-58. Available from: https://sid.ir/paper/109102/fa

    IEEE: کپی

    میثم شیرخدایی، و بشری فقیه نصیری، “تبیین نقش دلبستگی به برند در ایجاد تعهد و وفاداری مشتریان: مورد مطالعه هنر- صنعت فرش دستباف ایران،” گلجام، vol. -، no. 31 ، pp. 37–58، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button