مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

41
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

21
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رضایتمندی از آموزش مجازی و ارتباط آن با اشتیاق به تحصیل در دانشجویان علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دوران همه گیری کرونا

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 63

چکیده

 زمینه و هدف پاندمی کووید 19 باعث تغییرات بسیاری در روش های آموزشی دانشگاه های کشور شد و بسیاری از موسسات آموزشی, به ایجاد و راه اندازی کلاس های مجازی یا توسعه نظام های سنتی خود پرداختند. مطالعه حاضر با هدف مقایسه رضایتمندی از آموزش مجازی و ارتباط آن با اشتیاق تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد رشت در دوران همه گیری بیماری کرونا انجام گرفت. مواد و روش ها مطالعه حاضر از نوع توصیفی-مقطعی بود که در آن 425 نفر از دانشجویان در دو گروه علوم پزشکی و غیرپزشکی به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند و پرسش نامه خودگزارشی در مورد رضایتمندی از آموزش مجازی و اشتیاق تحصیلی فردریکز را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با بهره گیری از آزمون های آماری تی مستقل, واریانس یک طرفه و همبستگی پیرسون تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها میانگین نمره کسب شده از مقیاس رضایت 22/89±, 78/70و اشتیاق تحصیلی, 11/58±, 51/12بود. کمترین رضایتمندی در گروه علوم پزشکی وجود داشت و هم زمان اشتیاق تحصیلی آنها نیز نسبت به سایرین پایین تر گزارش شد. میزان رضایت از روش آموزش مجازی در دانشجویان غیربومی و تحصیلات تکمیلی نسبت به دیگر دانشجویان بالاتر بود. همچنین بین نمره رضایتمندی و اشتیاق تحصیلی دانشجویان, همبستگی آماری معنی دار مشاهده شد (0/004=p). نتیجه گیری با توجه به اهمیت اشتیاق تحصیلی به ویژه در رشته های علوم پزشکی که با حفظ جان افراد سرکار دارند, نیاز به توانمندسازی و آموزش مهارت کار با آموزش مجازی برای ایجاد افزایش رضایتمندی و ارتباط گیری مناسب استادان با دانشجویان برای بهبود وضعیت ایجادشده ناشی از همه گیری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نمازی، آسیه، و مسجودی، مرضیه. (1402). مقایسه رضایتمندی از آموزش مجازی و ارتباط آن با اشتیاق به تحصیل در دانشجویان علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دوران همه گیری کرونا. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 30(1 )، 51-63. SID. https://sid.ir/paper/1093337/fa

    Vancouver: کپی

    نمازی آسیه، مسجودی مرضیه. مقایسه رضایتمندی از آموزش مجازی و ارتباط آن با اشتیاق به تحصیل در دانشجویان علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دوران همه گیری کرونا. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1402؛30(1 ):51-63. Available from: https://sid.ir/paper/1093337/fa

    IEEE: کپی

    آسیه نمازی، و مرضیه مسجودی، “مقایسه رضایتمندی از آموزش مجازی و ارتباط آن با اشتیاق به تحصیل در دانشجویان علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دوران همه گیری کرونا،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 30، no. 1 ، pp. 51–63، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1093337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button