مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

92
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

42
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تأثیر سه روش سخنرانی، آموزش مجازی و کلاس وارونه بر میزان یادگیری، ماندگاری اطلاعات و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه: ضرورت استفاده از روش های نوین آموزشی با توجه به تغییرات سریع نیازهای جوامع احساس می شود. مطالعه حاضر, با هدف مقایسه تأثیر سه روش سخنرانی, آموزش مجازی و کلاس وارونه بر میزان یادگیری, ماندگاری اطلاعات و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 1398 انجام گرفت. روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی دو مرحله ای, 60 نفر از دانشجویان اتاق عمل و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان در سال 1398 که واحد بی هوشی را اخذ کردند, بعد از کسب رضایت در سه گروه کلاس وارونه(20 نفر), آموزش مجازی(20 نفر) و سخنرانی(20 نفر) قرار گرفتند. داده ها با پرسشنامه های محقق ساخته ی یادگیری و رضایت که روایی و پایایی آنها تأیید شده بود, جمع آوری گردید. سپس, داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 و آزمون های توصیفی و تحلیلی با سطح معنی دار 05/0P < مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: بر اساس نتایج, میانگین نمرات یادگیری آزمون اول در گروه کلاس وارونه(83/0±, 85/18) به طور معناداری بیشتر از دو گروه سخنرانی(9/1±, 21/16) و آموزش مجازی(19/2±, 29/16) بود(05/0 P <), اما بین گروه های سخنرانی و آموزش مجازی اختلاف معنادار وجود نداشت(05/0 P >). میانگین نمرات یادگیری آزمون دوم کلاس وارونه(42/1±, 47/17) بیشتر از گروه آموزش مجازی و گروه آموزش مجازی(41/2±, 26/14) بیشتر از گروه سخنرانی(64/2±, 90/12) بود(05/0 P <). بعلاوه, میانگین رضایت دانشجویان گروه کلاس وارونه(82/17±, 44/169) بیشتر از گروه آموزش مجازی(92/17±, 24/132) و در گروه آموزش مجازی بیشتر از گروه سخنرانی(57/17±, 56/115) بود(05/0 P <). نتیجه گیری: مقایسه نتایج آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت سه روش آموزشی نشان داد که یادگیری, یادآوری مطالب و میزان رضایتمندی در روش کلاس وارونه نسبت به دو روش دیگر بیشتر بود؛ با این حال, نتایج آموزشی کوتاه مدت دو روش سخنرانی و آموزش مجازی یکسان بود, اما یادآوری مطالب و میزان رضایت فراگیران در روش آموزش مجازی بیشتر از سخنرانی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی ابرقویی، محمدحسن، قدمی، احمد، و امید، اطهر. (1402). مقایسه تأثیر سه روش سخنرانی, آموزش مجازی و کلاس وارونه بر میزان یادگیری, ماندگاری اطلاعات و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. پژوهش پرستاری، 18(4 )، 36-45. SID. https://sid.ir/paper/1093692/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی ابرقویی محمدحسن، قدمی احمد، امید اطهر. مقایسه تأثیر سه روش سخنرانی, آموزش مجازی و کلاس وارونه بر میزان یادگیری, ماندگاری اطلاعات و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. پژوهش پرستاری[Internet]. 1402؛18(4 ):36-45. Available from: https://sid.ir/paper/1093692/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن قاسمی ابرقویی، احمد قدمی، و اطهر امید، “مقایسه تأثیر سه روش سخنرانی, آموزش مجازی و کلاس وارونه بر میزان یادگیری, ماندگاری اطلاعات و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” پژوهش پرستاری، vol. 18، no. 4 ، pp. 36–45، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1093692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button