مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

83
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین تاب آوری سازمانی و رضایت شغلی در یکی از بیمارستان های استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 112 | صفحه پایان 127

چکیده

 سابقه و هدف: بهبود تاب آوری بیمارستان, گامی مهم در جهت ارتقاء توانایی سیستم در مقابله با بحران و به حداقل رساندن تبعات آن و ارتقاء رضایت شغلی عامل مهم در ماندگاری پرستاران و افزایش کیفیت مراقبت از بیمار است. در مطالعه حاضر به ارزیابی سطح تاب آوری و رضایت شغلی و بررسی ارتباط این دو عامل پرداخته شد. مواد و روش ها: مطالعه توصیفی-مقطعی حاضر با استفاده از پرسشنامه ارزیابی مدیریت بحران بر مبنای رویکرد مهندسی تاب آوری و پرسشنامه رضایت شغلی بری فیلد و روث انجام گردید. شرکت کنندگان شامل 184 پرستار شاغل در یکی از بیمارستان های استان مازندران در سال 1400 بودند. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS25, آزمون های همبستگی (پیرسون و اسپیرمن), مقایسات چندگانه بونفرونی و رگرسیون خطی ساده صورت گرفت. یافته ها: از میان شرکت کنندگان, 83 درصد آن ها زن بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان 6/66±, 36/36 سال با سابقه کاری5/91±, 8/5 سال بود. میانگین امتیاز تاب آوری بیمارستان 2/658 به دست آمد که وضعیت تاب آوری آن متوسط ارزیابی شد. ابعاد تاب آوری شامل انعطاف پذیری, تعهد مدیریت, یادگیری و آگاهی به ترتیب بیش ترین تا کم ترین امتیاز را کسب کردند. امتیاز تاب آوری به ترتیب از بخش های ویژه, اتاق عمل و داخلی تا اورژانس سیر نزولی را نشان داد. هم چنین میانگین امتیاز رضایت شغلی 59/066 به دست آمد که بیانگر سطح متوسط رضایت شغلی است. همبستگی بین تاب آوری سازمانی و رضایت شغلی کارکنان 0/312 برآورد شد. استنتاج: سطح متوسط تاب آوری سازمانی و رضایت شغلی و همبستگی متوسط این دو متغیر, بیانگر لزوم انجام اقداماتی در راستای ارتقاء تاب آوری و رضایت شغلی جهت مقابله کارآمد با بحران ها و افزایش کیفیت خدمات می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فروتن، فائزه، نقوی کنجین، زهرا، اعتمادی نژاد، سیاوش، جعفرپور، حسنعلی، و یزدانی چراتی، جمشید. (1402). بررسی ارتباط بین تاب آوری سازمانی و رضایت شغلی در یکی از بیمارستان های استان مازندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 33(220 )، 112-127. SID. https://sid.ir/paper/1097662/fa

Vancouver: کپی

فروتن فائزه، نقوی کنجین زهرا، اعتمادی نژاد سیاوش، جعفرپور حسنعلی، یزدانی چراتی جمشید. بررسی ارتباط بین تاب آوری سازمانی و رضایت شغلی در یکی از بیمارستان های استان مازندران. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1402؛33(220 ):112-127. Available from: https://sid.ir/paper/1097662/fa

IEEE: کپی

فائزه فروتن، زهرا نقوی کنجین، سیاوش اعتمادی نژاد، حسنعلی جعفرپور، و جمشید یزدانی چراتی، “بررسی ارتباط بین تاب آوری سازمانی و رضایت شغلی در یکی از بیمارستان های استان مازندران،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 33، no. 220 ، pp. 112–127، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1097662/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button