مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

83
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طرح مدلی برای رغبت تحصیلی در دانش آموزان مبتلا به دیابت

صفحات

 صفحه شروع 1937 | صفحه پایان 1949

چکیده

 مقدمه و هدف: رغبت دانش آموزان در دوره تحصیلی به عنوان شاخص و متغیری روانی-اجتماعی می تواند در فرآیند آموزش و تحصیل نقش مثبت ایفا کند و در نتیجه در برونداد یک سازمان آموزشی تاثیر زیادی داشته باشد و به تناسب آن رابطه قدرتمندی بین رغبت تحصیلی و رضایت شغلی دیده می شود با توجه به این مطلب هدف پژوهش حاضر ارایه مدلی برای رغبت دانش آموزان با تاثیر ویژگی های دموگرافیک معلم و میانجیگری راهبردهای یادگیری در دانش آموزان دیابتیک می باشد. روش پژوهش: جامعه آماری دانش آموزان دختر و پسر دارای دیابت متوسطه شهر زابل در سال 1400 که در رنج 14 تا 17 سال سن داشته و نمونه به روش سرشماری به تعدادد 89 نفر انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها از پرسشنامه راهبردهای یادگیری خود نظم جویی (پینتریچ و دی گروت, 1990), و رغبت هالند (1958) برای سنجش اطلاعات ویژگی های دموگرافیک معلمان فرمی محقق ساخته استفاده شده تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار smart pls 2 آنجام شده است. یافته ها: نتایج نشان داد, که سن و سنوات معلم بر رغبت دانش آموزان تاثیر مثبت دارد و با ورود راهبردهای یادگیری به عنوان متغیر واسطه ای, سن معلم با ضریب تاثیر 670/5 بر راهبردهای یادگیری تاثیر معناداری می گذارد. درنتیجه راهبردهای یادگیری اثر مثبت سن معلم را بررغبت دانش آموزان را تقویت می کند. نتیجه گیری: این موضوع بیانگر آن است که بهبود راهبردهای آموزشی و برنامه ریزی جهت این امور می توان با تاکید بر توانمند کردن علمی جامعه فرهنگی نقش تاثیرگذاری برالگوهای تفکر و اشتیاق دانش آموزان داشته باشیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نخعی، سمیه، شهرکی مجاهد، حمیدرضا، و بادپا، خالق. (1401). طرح مدلی برای رغبت تحصیلی در دانش آموزان مبتلا به دیابت. پرستاری دیابت، 10(3 )، 1937-1949. SID. https://sid.ir/paper/1116721/fa

    Vancouver: کپی

    نخعی سمیه، شهرکی مجاهد حمیدرضا، بادپا خالق. طرح مدلی برای رغبت تحصیلی در دانش آموزان مبتلا به دیابت. پرستاری دیابت[Internet]. 1401؛10(3 ):1937-1949. Available from: https://sid.ir/paper/1116721/fa

    IEEE: کپی

    سمیه نخعی، حمیدرضا شهرکی مجاهد، و خالق بادپا، “طرح مدلی برای رغبت تحصیلی در دانش آموزان مبتلا به دیابت،” پرستاری دیابت، vol. 10، no. 3 ، pp. 1937–1949، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1116721/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button