مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

47
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

30
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تمرینات حرکتی و درمان فرزندپروری مبتنی بر تعامل کودک-والد بر عملکرد حرکتی، شناختی و نافرمانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 1424 | صفحه پایان 1434

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر اثربخشی تمرینات حرکتی و درمان فرزندپروری مبتنی بر PCIT بر عملکرد حرکتی, شناختی و نافرمانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/کم توجهی بود. روش کار: روش تحقیق از حیث هدف کاربردی و از نوع روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. از جامعه کودکان 7 تا 12 ساله مبتلا به اختلال توجه/ بیش فعالی مراجعه کننده به مرکز مشاوره و رواندرمانی آپاما شهر تهران, تعداد 30 نفر به صورت روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و به طور تصادفی 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل گمارده شدند. گروه آزمایش ابتدا تحت آموزش برنامه درمانی فرزندپروری مبتنی بر تعامل کودک-والد به مدت 10 جلسه 45 دقیقه ای قرار گرفتند و همزمان تمرینات حرکتی مورد نظر برای کودکانشان به مدت 13 جلسه 45 دقیقه ای به آن ها آموزش داده شد تا با کودکان خود تمارین را انجام دهند. گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش تمرینات حرکتی و درمان فرزندپروری مبتنی بر تعامل کودک-والد بر عملکرد حرکتی, شناختی و نافرمانی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجهی تاثیر دارد (05/0>p). بین دو گروه آزمایشی در متغیر حافظه کلامی و در متغیر حافظه دیداری-فضایی و در متغیر عملکرد حرکتی و نافرمانی تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل شده پیشنهاد می شود که کارگاه های آموزشی برای والدین و مربیان و موسساتی که در ارتباط با کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه هستند جهت آشنایی با شیوه های رفتاری با این کودکان برگزار شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی پور، محمد، و صامت، مهدیه. (1401). اثربخشی تمرینات حرکتی و درمان فرزندپروری مبتنی بر تعامل کودک-والد بر عملکرد حرکتی, شناختی و نافرمانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(4 )، 1424-1434. SID. https://sid.ir/paper/1120876/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی پور محمد، صامت مهدیه. اثربخشی تمرینات حرکتی و درمان فرزندپروری مبتنی بر تعامل کودک-والد بر عملکرد حرکتی, شناختی و نافرمانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(4 ):1424-1434. Available from: https://sid.ir/paper/1120876/fa

    IEEE: کپی

    محمد محمدی پور، و مهدیه صامت، “اثربخشی تمرینات حرکتی و درمان فرزندپروری مبتنی بر تعامل کودک-والد بر عملکرد حرکتی, شناختی و نافرمانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 4 ، pp. 1424–1434، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1120876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button