مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

39
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

21
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی علل شکایات ناشی از نارضایتی مراجعان به اورژانس بیمارستان بعثت همدان

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 70

چکیده

 مقدمه: بخش اورژانس یکی از مهم ترین بخش های هر بیمارستان است که ممکن است به علل متعددی بیماران یا همراه آنان از خدمات ارایه شده رضایت کافی نداشته باشند. این مطالعه با هدف بررسی علل شکایات مراجعان به اورژانس بیمارستان بعثت همدان در سال 1398-1399 صورت پذیرفت. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی-مقطعی تمام شکایت هایی که در سال های 1398 و 1399 از بخش اورژانس بیمارستان بعثت همدان شده بود, بررسی شد. با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 داده ها مورد تحلیل قرار گرفت. فرضیه های مطالعه با تست های آماری کای-2 و آزمون دقیق فیشر و کروسکال-والیس در سطح معناداری 05/ 0 مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: طی دو سال 174 مورد شکایت ثبت شده بود. 119 مورد (4/ 68 درصد) را همراهان بیمار ثبت شکایت کردند. نیمی از بیمارانی که شکایت داشتند تحصیلات دانشگاهی داشتند. تاخیر در ویزیت و تعیین تکلیف بیمار توسط پزشک, برخورد نامناسب کادر درمان با بیمار, قصور پزشکی و تشخیص اشتباه مهم ترین علل شکایت مراجعان بودند. در 45 درصد موارد شکایت حق با بیمار یا همراه بیمار بود. همچنین 1/ 39 درصد بیماران بدون دلیل قانع کننده برای شکایت بودند و شکایت 5/ 15 درصد هم بی نتیجه بود. بین نتیجه شکایت با تحصیلات ارتباط معناداری مشاهده شد. اغلب شکایات ثبت شده که حق با بیمار بود مربوط به افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بود(001/=P). نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد تاخیر در ویزیت و تعیین تکلیف بیمار توسط پزشک, برخورد نامناسب پرسنل اورژانس با بیمار, قصور پزشکی و تشخیص اشتباه مهم ترین علل شکایت مراجعان محسوب می شوند و تقریبا در نیمی از موارد حق با بیمار است که با سطح تحصیلات بیماران ارتباط معنادار داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، رسول، محمودی، لیلی، واسعی، محمد، مرادی، عباس، و گرایی، امین. (1401). بررسی علل شکایات ناشی از نارضایتی مراجعان به اورژانس بیمارستان بعثت همدان. مجله علمی پزشکی قانونی، 28(2 (مسلسل 102) )، 64-70. SID. https://sid.ir/paper/1121276/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی رسول، محمودی لیلی، واسعی محمد، مرادی عباس، گرایی امین. بررسی علل شکایات ناشی از نارضایتی مراجعان به اورژانس بیمارستان بعثت همدان. مجله علمی پزشکی قانونی[Internet]. 1401؛28(2 (مسلسل 102) ):64-70. Available from: https://sid.ir/paper/1121276/fa

    IEEE: کپی

    رسول سلیمی، لیلی محمودی، محمد واسعی، عباس مرادی، و امین گرایی، “بررسی علل شکایات ناشی از نارضایتی مراجعان به اورژانس بیمارستان بعثت همدان،” مجله علمی پزشکی قانونی، vol. 28، no. 2 (مسلسل 102) ، pp. 64–70، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1121276/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button