مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه عوامل تاثیرگذار بر بکارگیری شیوه های نوین تدریس توسط معلمان مقطع ابتدایی شهرستان گرگان در سال تحصیلی 1384-85

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 163

چکیده

 این تحقیق به منظور شناسایی عوامل تاثیرگذار بر بکارگیری شیوه های فعال تدریس توسط معلمان مقطع ابتدایی شهرستان گرگان انجام گرفته است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان استخدام رسمی, حق التدریس و پیمانی یا قراردادی مقطع ابتدایی شهرستان گرگان به تعداد 1300 نفر نفر می باشد. حجم نمونه براساس جدول مورگان و متناسب با جامعه آماری و از طریق نمونه گیری تصادفی به تعداد 297 نفر به تفکیک جنسیت 155) معلم مرد و 142 معلم زن) در نظر گرفته شده است. طرح تحقیق از نوع توصیفی (پیمایشی) و ابزار اندازه گیری آن پرسشنامه محقق ساخته است که با استفاده از رایانه- بسته نرم افزاری spss, ضریب همبستگی بین نمرات دوبار اجرای آزمون عدد 0.613 برآورد شده است. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از آمار توصیفی (فراوانی, درصدد, جدول و نمودار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن) استفاده شد.همچنین نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که:-1 بین ویژگی های فردی معلمان و میزان بکارگیری روش های فعال تدریس همبستگی معنی داری وجود دارد.-2 بین عوامل اداری و ساختاری و میزان بکارگیری روش های فعال تدریس همبستگی معنی داری دارد.-3 بین عوامل و ویژگی های فرهنگی, اجتماعی و اقتصادی معلمان و میزان بکارگیری روش های فعال تدریس همبستگی معنی داری وجود دارد.-4 بین عوامل و شیوه های ارزشیابی و میزان بکارگیری روش های فعال تدریس همبستگی معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقاملایی، حمزه، و فرج الهی، مهران. (1386). مطالعه عوامل تاثیرگذار بر بکارگیری شیوه های نوین تدریس توسط معلمان مقطع ابتدایی شهرستان گرگان در سال تحصیلی 1384-85. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 3(9)، 135-163. SID. https://sid.ir/paper/112166/fa

    Vancouver: کپی

    آقاملایی حمزه، فرج الهی مهران. مطالعه عوامل تاثیرگذار بر بکارگیری شیوه های نوین تدریس توسط معلمان مقطع ابتدایی شهرستان گرگان در سال تحصیلی 1384-85. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛3(9):135-163. Available from: https://sid.ir/paper/112166/fa

    IEEE: کپی

    حمزه آقاملایی، و مهران فرج الهی، “مطالعه عوامل تاثیرگذار بر بکارگیری شیوه های نوین تدریس توسط معلمان مقطع ابتدایی شهرستان گرگان در سال تحصیلی 1384-85،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 3، no. 9، pp. 135–163، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button