مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و حمایت همسالان در رابطه بین سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 2574 | صفحه پایان 2584

چکیده

 مقدمه هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر سرزندگی تحصیلی بر خودکارآمدی دانش آموزان با نقش میانجی حمایت همسالان و تاب آوری تحصیلی می باشد. روش کار: روش پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری داده ها, توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول شهر قاین بوده که بر مبنای نمونه گیری تصادفی طبقه ای, 214 نفر از آنان به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای تجزیه تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و Smart-PLS استفاده گردید. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های مارتین و مارش (2013), لیانگ (2000), مارتین و مارش (2006) و جیانگ (1999) استفاده گردید که پایایی آنها به وسیله آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. سرزندگی تحصیلی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم از طریق میانجی گری حمایت همسالان و تاب آوری تحصیلی بر خودکارآمدی دانش آموزان تاثیر مثبت و معناداری دارد. نتایج: نتایج پژوهش حاضر در حوزه خودکارآمدی و توسعه فردی دانش آموزان نوآوری هایی به همراه داشته است و به مسئولان و سیاست گذاران عرصه آموزش کشور در درک تاثیرگذاری سرزندگی تحصیلی, حمایت همسالان و تاب آوری در ارتقا خودکارآمدی کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی، سمانه سادات، و توسلی، امیرداریوش. (1401). تحلیل نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و حمایت همسالان در رابطه بین سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(5 )، 2574-2584. SID. https://sid.ir/paper/1122735/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی سمانه سادات، توسلی امیرداریوش. تحلیل نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و حمایت همسالان در رابطه بین سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(5 ):2574-2584. Available from: https://sid.ir/paper/1122735/fa

    IEEE: کپی

    سمانه سادات طباطبایی، و امیرداریوش توسلی، “تحلیل نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و حمایت همسالان در رابطه بین سرزندگی تحصیلی و خودکارآمدی دانش آموزان،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 5 ، pp. 2574–2584، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1122735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button