مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

85
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر پردازش های هیجانی در دانشجویان دارای اختلال اضطراب اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 1950 | صفحه پایان 1961

چکیده

 مقدمه پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر پردازش های هیجانی در دانشجویان دارای اختلال اضطراب اجتماعی انجام شد. روش کار پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر, شامل تمامی دانشجویان 18 تا26 ساله مقطع کارشناسی دانشگاه گیلان (11271 نفر) در سال تحصیلی 98-1397 بودند. در این مرحله پرسشنامه هراس اجتماعی کانور و همکاران (2000) بر روی تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه گیلان که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند اجرا شد. جلسات درمان شناختی-رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی هافمن (2007) در 10 جلسه گروهی 2 ساعته اجرا شد اما گروه گواه در لیست انتظار باقی ماند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و نرم افزار spss استفاده شد. نتایج نتایج نشان داد که درمان شناختی-رفتاری بر بهبود سرکوبی (80/10=F, 003/0=P), تجربه هیجانی ناخوشایند (86/12=F, 001/0>P), نشانه های هیجانی پردازش (95/16=F, 001/0>P), اجتناب (65/19=F, 001/0>P) و کنترل هیجانی (23/21=F, 001/0>P) آزمودنی های گروه آزمایش مؤثر بود. نتیجه گیری می توان نتیجه گرفت درمان شناختی-رفتاری بر پردازش های هیجانی در دانشجویان دارای اختلال اضطراب اجتماعی می تواند مؤثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دریای لعل، غلامرضا، و اکبری، بهمن. (1401). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر پردازش های هیجانی در دانشجویان دارای اختلال اضطراب اجتماعی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 65(5 )، 1950-1961. SID. https://sid.ir/paper/1122744/fa

    Vancouver: کپی

    دریای لعل غلامرضا، اکبری بهمن. اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر پردازش های هیجانی در دانشجویان دارای اختلال اضطراب اجتماعی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1401؛65(5 ):1950-1961. Available from: https://sid.ir/paper/1122744/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا دریای لعل، و بهمن اکبری، “اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر پردازش های هیجانی در دانشجویان دارای اختلال اضطراب اجتماعی،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 65، no. 5 ، pp. 1950–1961، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1122744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button