مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

38
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش الگوهای ارتباطی خانواده و خوشبینی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: یکی از عواملی که باعث پیشرفت تحصیلی می شود سرزندگی تحصیلی است. هدف از این پژوهش بررسی نقش الگوهای ارتباطی خانواده و خوشبینی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز بود. روش: جامعه آماری این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی را کلیه دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز تشکیل داده اند, که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای نمونه ای به حجم سی صد نفر انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه های خوشبینی تحصیلی دانش آموز شانن موران و همکاران2013, سرزندگی تحصیلی دهقانی زاده و حسین چاری1391 و پرسشنامه تجدید نظر شده الگوی ارتباطی خانواده فیتزپاتریک و ریتچی1994 استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار و روش های آمار استنباطی مانند ضریب همبستگی پیرسون و تجزیه تحلیل رگرسیون چندمتغیری بهره گرفته شد. نتایج: یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که الگوهای ارتباطی خانواده گفت و شنود و همنوایی رابطه معناداری با سرزندگی تحصیلی دارد. تمامی خرده مقیاس های خوشبینی تحصیلی رابطه مثبت معنادار با سرزندگی تحصیلی دارد. همچنین تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رگرسیون چندمتغیری نشان داد که متغیرهای الگوهای ارتباطی خانواده و خوشبینی تحصیلی در تبیین و پیش بینی واریانس سرزندگی تحصیلی نقش دارد. بحث و نتیجه گیری: در مجموع, نتایج پژوهش نشان داد که متغیرهای الگوهای ارتباطی خانواده و خوشبینی تحصیلی نقش مهمی در تبیین و پیش بینی واریانس سرزندگی تحصیلی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدیان، مستوره، و کاظمیان مقدم، کبری. (1401). نقش الگوهای ارتباطی خانواده و خوشبینی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز. فصلنامه مددکاری اجتماعی، 11(1 (پیاپی 39) )، 62-68. SID. https://sid.ir/paper/1123918/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیان مستوره، کاظمیان مقدم کبری. نقش الگوهای ارتباطی خانواده و خوشبینی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز. فصلنامه مددکاری اجتماعی[Internet]. 1401؛11(1 (پیاپی 39) ):62-68. Available from: https://sid.ir/paper/1123918/fa

    IEEE: کپی

    مستوره محمدیان، و کبری کاظمیان مقدم، “نقش الگوهای ارتباطی خانواده و خوشبینی تحصیلی در پیش بینی سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز،” فصلنامه مددکاری اجتماعی، vol. 11، no. 1 (پیاپی 39) ، pp. 62–68، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1123918/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button