Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,328
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخلات آموزشی بر کاهش میزان پلاک کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: پلاک میکروبی عامل اتیولوژیک پوسیدگی و بیماری های لثه به ویژه در دوران کودکی و پیش دبستانی بوده, با آموزش بهداشت, بخش قابل توجهی از بار این بیماری ها قابل پیشگیری می باشد. ما اثربخشی چند روش آموزشی را مطالعه کردیم. روش بررسی: تعداد 126 کودک 5-3 ساله مهدکودک های فعال در شهرستان آمل در یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی از 10 مهد کودک شرکت داده شدند. عدم ابتلا به بیماری های سیستمیک یا مصرف داروهای خاص, نبود کراودینگ شدید در فرد, عدم استفاده از دستگاه های ثابت و متحرک ارتودنسی در دهان از فاکتورهای موثر در ورود به طرح بود. میزان پلاک دندانی با استفاده از شاخص Silness and Loe اندازه گیری شد. گروه های آموزشی شامل 1- آموزش مسواک زدن به خود کودکان, 2- آموزش مسواک زدن به خود کودکان با جایزه, 3- آموزش بهداشت به مادران و مسواک زدن توسط خود کودک و نظارت والدین, 4- آموزش بهداشت به مادران و مسواک زدن توسط والدین, و 5- آموزش بهداشت به مربی کودک و علم سواک زدن توسط کودک, بود. معاینات دندانی در زمان های صفر, یک هفته, یک و سه ماه بعد هنگام صبح, پیش از خوردن صبحانه انجام شد. یافته ها: آموزش به مربی به همراه مسواک زدن توسط کودک, آموزش به مادر و مسواک زدن توسط مادر, مسواک زدن توسط کودک با جایزه, آموزش به مادر و مسواک زدن توسط کودک و آموزش به کودک به ترتیب کاهش پلاک دندانی بیشتر تا کمتر را نشان داد. نتیجه گیری: مربیان مهد کودک ها با توانایی هایی که درباره مباحث آموزشی دارند, یا با تکیه بر اطلاعات قبلی خویش می توانند آموزش را به خوبی با استفاده از تکنیک های مناسب آموزشی که از آن برخوردار هستند, به دانش آموزان انتقال دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قندهاری مطلق، مهدی، اعظمی، رعنا، قندهاری مطلق، بنت الهدی، و افشار، حسین. (1395). تاثیر مداخلات آموزشی بر کاهش میزان پلاک کودکان پیش دبستانی. دندانپزشکی کودکان ایران، 11(2)، 51-60. SID. https://sid.ir/paper/112662/fa

    Vancouver: کپی

    قندهاری مطلق مهدی، اعظمی رعنا، قندهاری مطلق بنت الهدی، افشار حسین. تاثیر مداخلات آموزشی بر کاهش میزان پلاک کودکان پیش دبستانی. دندانپزشکی کودکان ایران[Internet]. 1395؛11(2):51-60. Available from: https://sid.ir/paper/112662/fa

    IEEE: کپی

    مهدی قندهاری مطلق، رعنا اعظمی، بنت الهدی قندهاری مطلق، و حسین افشار، “تاثیر مداخلات آموزشی بر کاهش میزان پلاک کودکان پیش دبستانی،” دندانپزشکی کودکان ایران، vol. 11، no. 2، pp. 51–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا