Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

30
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

16
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی ریسک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه: در عصر جهانی شدن نوآوری در آموزش امری بدیهی است. نوآوری در آموزش به معنای حل یک مشکل واقعی به روشی جدید و ساده برای ترویج یادگیری عادلانه است. این مطالعه با هدف کشف الگوی ریسک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی انجام شد. روش ها: این مطالعه از منظر جهت گیری کاربردی, از منظر هدف توصیفی و از منظر رویکرد کیفی است. این پژوهش با رویکرد داده بنیاد و رهیافت چارمز(Charmas) به مرحله اجرا در آمد. جامعه آماری شامل کلیه معاونین آموزشی و روسای بسته های تحول و نوآوری در کلان مناطق ده گانه آمایش بودند. روش نمونه گیری نظری, مدل نمونه برداری ارادی غیر تصادفی, معیار نمونه برداری کفایت نظری بود. داده ها با استفاده از روش (بررسی اسناد, مشاهده مشارکتی و مصاحبه) جمع آوری و در چند مرحله (کدگذاری اولیه, متمرکز, محوری و نظری) کدگذاری شدند. الگوی ریسک بر خواسته از مطالعه کیفی نیز در پرتو آموزه های مدیریت ریسک ریتا مالکهی (Mulcahy, Rita) ارزیابی کیفی شد. نتایج: الگوی بر خواسته از مراحل شناسایی و ارزیابی ریسک در الگویی مشتمل بر 5 مقوله (ریسک های ساختاری, نگرشی, اقتصادی, مدیریتی و عملیاتی) و 16 ذیل مقوله و 39 مفهوم, ارایه شد. ریسک های ساختاری دارای بالاترین ضریب و ریسک های عملیاتی دارای پایین ترین ضریب ریسک در مرحله ارزیابی ریسک بودند. ضریب ریسک کل استراتژی بسته ها نیز 54 از 80 واحد است؛ یعنی ریسک بسته ها در اجرا متوسط است. نتیجه گیری: اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری دارای ریسک های ذاتی فراوانی است که از مرحله تدوین استراتژی به مرحله اجرای استراتژی کشانده شده است, بر این اساس بازنویسی استراتژی بسته ها به عنوان در دسترس ترین اهرم کنترل و مدیریت ریسک, توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، حسین، خاشعی، وحید، پورعباسی، عطااله، مظلومی، نادر، و صحت، سعید. (1401). ارائه الگوی ریسک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 35-47. SID. https://sid.ir/paper/1126861/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری حسین، خاشعی وحید، پورعباسی عطااله، مظلومی نادر، صحت سعید. ارائه الگوی ریسک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):35-47. Available from: https://sid.ir/paper/1126861/fa

    IEEE: کپی

    حسین حیدری، وحید خاشعی، عطااله پورعباسی، نادر مظلومی، و سعید صحت، “ارائه الگوی ریسک اجرای استراتژی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 35–47، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1126861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا