Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

52
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

27
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از طرح تدریس اعضای تیم مجازی، در دوره علوم پایه پزشکی در دوران همه گیری کرونا: یک مطالعه اقدام پژوهی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: در دوران پاندمی کرونا, آموزش دوره علوم پایه پزشکی معمولا از طریق آموزش مجازی به همراه ارایه تکالیف از طریق سامانه های الکترونیکی انجام می شود. یادگیری از طریق مشارکتی, یکی از روش های مناسب آموزشی است. این مطالعه با هدف بهبود تدریس در دوران مجازی با استفاده از روش مشارکتی طرح تدریس اعضای تیم مجازی (V-TMTD: virtual Team Member Teaching Design), انجام شد. روش ها: این پژوهش یک مطالعه اقدام پژوهی بود. جامعه ی آماری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بودند. مشارکت کنندگان این مطالعه, کلیه دانشجویان کلاس درس فیزیولوژی اعصاب و حواس ویژه در دوران همه گیری کرونا, در سال 1400-1399 بودند. در نیمسال اول, تدریس درس فیزیولوژی اعصاب و حواس ویژه از طریق آموزش مجازی به همراه ارایه تکالیف فردی انجام شده بود و در نیمسال دیگر در کنار آموزش مجازی از روش V-TMTD استفاده شد. پیشرفت تحصیلی دانشجویان از طریق مقایسه نمرات پایان ترم این دانشجویان با دانشجویان ترم قبل ارزیابی گردید. میانگین و انحراف معیار نمرات مربوط به هر دو روش آموزش با آزمون t مستقل مقایسه شد. نتایج: در گروه های مورد مقایسه, اثر روش تدریس V-TMTD بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان نشان داده شد. میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان روش V-TMTD, 21/0±,64/15 و در گروه آموزش مجازی به همراه تکالیف 24/0±, 90/13 از نمره 20 بود. نتیجه گیری: روش آموزش مجازی به همراه V-TMTD نسبت به روش آموزش مجازی به همراه ارایه تکالیف بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان برتری داشت. با استفاده از روش های مشارکت محور در آموزش مجازی می توان نقطه ضعف این نوع آموزش را پوشش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرب فیروزجایی، مریم، کارگرابرقویی، الیاس، و کمالی، فرحناز. (1401). استفاده از طرح تدریس اعضای تیم مجازی, در دوره علوم پایه پزشکی در دوران همه گیری کرونا: یک مطالعه اقدام پژوهی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1127291/fa

    Vancouver: کپی

    عرب فیروزجایی مریم، کارگرابرقویی الیاس، کمالی فرحناز. استفاده از طرح تدریس اعضای تیم مجازی, در دوره علوم پایه پزشکی در دوران همه گیری کرونا: یک مطالعه اقدام پژوهی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1127291/fa

    IEEE: کپی

    مریم عرب فیروزجایی، الیاس کارگرابرقویی، و فرحناز کمالی، “استفاده از طرح تدریس اعضای تیم مجازی, در دوره علوم پایه پزشکی در دوران همه گیری کرونا: یک مطالعه اقدام پژوهی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا