مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

17
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی توانایی علمی متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 97

چکیده

 مقدمه: انتخاب و به کارگیری نیروهای متعهد خدمت مقطع دکترای تخصصی و متخصصین بالینی از مسایل اساسی تامین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه ها است. این مطالعه با هدف, بررسی وضعیت توانایی علمی متقاضیان فراخوان های استخدام هیات علمی پیمانی و تعهدات قانونی مقطع دکترای تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (سال های 99-96) انجام شد. روش ها: این مطالعه به صورت توصیفی مقطعی و با روش سرشماری برروی اطلاعات موجود در پرونده کلیه متقاضیان استخدام هیات علمی پیمانی (222 نفر) و تعهدات قانونی مقطع دکترای تخصصی (170 نفر) در طی سال های 99-96 انجام شد. امتیاز پذیرفته شدگان مندرج در "فرم امتیازات توانایی علمی داوطلب عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور" مصوب وزارت متبوع, توصیف و عوامل مرتبط با امتیاز کسب شده مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های کای دو, تی مستقل, آنالیز واریانس تحلیل شد. نتایج: در هر دو نوع فراخوان متقاضیان استخدامی هیات علمی پیمانی و تعهدات قانونی, بالاترین نمرات مربوط به بندهای 20 (توانایی بالینی و مهارتی), 1 (توانایی تدریس) و 3 (چاپ مقالات) بود. یافته های پژوهش نشان داد متقاضیان از بندهای 17 و 19کم ترین امتیاز را کسب نموده است. در نمره زبان با یکدیگر تفاوت معناداری نداشتند (05/0p). در آزمون استخدامی هیات علمی پیمانی, نمرات علم سنجی, مصاحبه علمی, و زبان انگلیسی افراد شرکت کننده در آزمون 15 بالاتر از آزمون 16 بود(05/0>p). نتیجه گیری: براساس نتایج حاصله مشخص گردید متقاضیان جذب هیات علمی از نظر توانایی تدریس از نظر گروه های آموزشی وضعیت مطلوبی داشته اند و این که توجه خود را به جمع آوری مقالات و مستندات معطوف می نمایند. در صورتی که در طراحی آموزشی که لازمه عضویت در کادر هیات علمی است کم ترین تجربه دارند, لذا به برنامه ریزان و مسوولین دانشگاه ها پیشنهاد می گردد در برنامه ریزی های توانمندسازی به این امر توجه نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی محمدی، نصراله، توکلی، مریم، و نصیریان، مریم. (1401). ارزیابی توانایی علمی متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 89-97. SID. https://sid.ir/paper/1127294/fa

    Vancouver: کپی

    علی محمدی نصراله، توکلی مریم، نصیریان مریم. ارزیابی توانایی علمی متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):89-97. Available from: https://sid.ir/paper/1127294/fa

    IEEE: کپی

    نصراله علی محمدی، مریم توکلی، و مریم نصیریان، “ارزیابی توانایی علمی متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 89–97، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127294/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button