Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

29
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان پزشکی مراکز آموزشی درمانی رازی قائم شهر نسبت به اثر بخشی آموزش مجازی در دوران کووید-19

صفحات

 صفحه شروع 144 | صفحه پایان 153

چکیده

 مقدمه: بحران ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 که در سال 2019 آغاز شد, تحصیلات عالی حضوری را در سراسر جهان به یک مساله چالش برانگیز تبدیل کرد؛ لذا این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی مراکز آموزشی درمانی رازی قایم شهر در سال 1400-99 انجام شد. روش ها: دراین مطالعه مقطعی توصیفی به صورت سرشماری 145 نفر از دانشجویان پزشکی مراکز آموزشی درمانی رازی قایم شهر شرکت داشتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد برگرفته از استانداردهای آموزش بالینی جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون T مستقل و ANOVA یک طرفه استفاده شد. تمامی تحلیل ها در نرم افزار STATA/16 انجام گرفت. یافته ها: اثر بخشی آموزش مجازی در دوران کووید-19 از دیدگاه دانشجویان پزشکی, حیطه ژورنال کلاب (26 % واریانس و مقدار ویژه 41/7) بیش ترین و سیستم نوید (14% واریانس و مقدار ویژه 99/3) کم ترین سهم را داشت. ابعاد آموزش مجازی شامل (گزارش صبحگاهی, کنفرانس مجازی, سامانه نوید, Text review و ژورنال کلاب) در مقطع آموزشی اختلاف معنادار دارد (002/0=p). بر اساس متغیرهای جنسیت و گروه آموزشی اختلاف معنادار نبود. با این استثنا که حیطه Text review گروه آموزشی داخلی نمره اثربخشی کم تری از گروه عفونی کسب کرد (048/0=p). نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان پزشکی, آموزش مجازی در دوران کووید-19در حیطه ژورنال کلاب بیش ترین و سیستم سامانه نوید کم ترین اثربخشی را داشت در نتیجه دانشجویان مطالب جدیدی را که از طریق مقالات به روز دنیا از مجلات معتبر به صورت آنلاین و جمعی همراه با بحث و تبادل نظر وجود دارد را اثر بخش تر از سامانه ای که به صورت آفلاین راه اندازی شده است, می دانند. لذا پیشنهاد می گردد که سامانه نوید را به سمت آنلاین و رویکرد تعاملی سوق دهند تا برای دانشجویان به فضای پویا و فعال قابل دسترسی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیخانی، احمد، عباسپور کاسگری، حمیده، کاظمی نژاد، ارمغان، رضاپور، میثم، کاکویی، هاجر، سپاهی، لیلا، و عبدی تالار پشتی، معصومه. (1401). دیدگاه دانشجویان پزشکی مراکز آموزشی درمانی رازی قائم شهر نسبت به اثر بخشی آموزش مجازی در دوران کووید-19. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 144-153. SID. https://sid.ir/paper/1127302/fa

    Vancouver: کپی

    علیخانی احمد، عباسپور کاسگری حمیده، کاظمی نژاد ارمغان، رضاپور میثم، کاکویی هاجر، سپاهی لیلا، عبدی تالار پشتی معصومه. دیدگاه دانشجویان پزشکی مراکز آموزشی درمانی رازی قائم شهر نسبت به اثر بخشی آموزش مجازی در دوران کووید-19. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):144-153. Available from: https://sid.ir/paper/1127302/fa

    IEEE: کپی

    احمد علیخانی، حمیده عباسپور کاسگری، ارمغان کاظمی نژاد، میثم رضاپور، هاجر کاکویی، لیلا سپاهی، و معصومه عبدی تالار پشتی، “دیدگاه دانشجویان پزشکی مراکز آموزشی درمانی رازی قائم شهر نسبت به اثر بخشی آموزش مجازی در دوران کووید-19،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 144–153، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127302/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا