مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

22
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

7
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 190 | صفحه پایان 198

چکیده

 مقدمه: باتوجه به این که میزان مشارکت اعضای هیات علمی در تولید علم جهانی به دانش زبانی آنها بستگی دارد, معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رویکرد توسعه تعاملات آکادمیک, طیف گسترده ای از برنامه های توانمندسازی را در دستور کار خود دارد. این پژوهش با هدف بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی, میزان یادگیری و بررسی فرصت ها و چالش های آن از طریق ارزشیابی الگوی کرک پاتریک انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی, جامعه پژوهش شامل اعضای هیات علمی شرکت کننده در کلاس های توانمندسازی زبان انگلیسی در سال 1399 بودند که در طی 3 ترم به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند (72 نفر). ابزار مطالعه, پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. تجزیه تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های مقایسه میانگین, Pearson spearman وPaired t-test انجام گرفت. نتایج: در نهایت65 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. میانگین نمره نهایی پرسشنامه 6 ±,94/87 از 130 بود. مناسب و کاربردی بودن دوره, علاقه مندی به شرکت در دوره های بعدی و توصیه به سایر همکاران و اهمیت قایل شدن مدرس به یادگیری زبان انگلیسی از موارد فرصت های دوره و فشرده و استرس زا بودن دوره و تداخل با کلاس های اساتید یا نداشتن فرصت برای انجام تکالیف را می توان از موارد چالش های دوره در نظر گرفت. همچنین, نمرات ارزیابی شده بعد از برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی به طور معناداری بیش تر از نمرات قبل از برنامه بود. نتیجه گیری: اعضای هیات علمی نمره دیدگاه بالایی نسبت به برنامه توانمندسازی زبان داشتند و همچنین سطح یادگیری آنان افزایش داشته است. با توجه به یافته های این مطالعه و بررسی فرصت های آن, می توان نحوه برگزاری کلاس های توانمندسازی زبان انگلیسی را ارتقا داد و نقایص آن را تا حد امکان برطرف ساخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضیایی، الهه سادات، یمانی، نیکو، صبری، محمدرضا، و منصوریان، مرجان. (1401). ارزشیابی برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 190-198. SID. https://sid.ir/paper/1127308/fa

    Vancouver: کپی

    ضیایی الهه سادات، یمانی نیکو، صبری محمدرضا، منصوریان مرجان. ارزشیابی برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):190-198. Available from: https://sid.ir/paper/1127308/fa

    IEEE: کپی

    الهه سادات ضیایی، نیکو یمانی، محمدرضا صبری، و مرجان منصوریان، “ارزشیابی برنامه توانمندسازی زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید شرکت کننده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 190–198، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button