مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

44
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

25
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی درک و فهم دانش آموزان پایه دهم از معادلات درجه دوم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 معادلات یکی از مهم ترین مفاهیم در ریاضیات پایه است که دانش-آموزان با آن آشنا می شوند. مبحث معادلات تقریبا در اکثر مباحث ریاضیات و همچنین در تعدادی از مسائل روزمره زندگی مورد استفاده است. اگر به خوبی یاد گرفته نشود فهم ریاضیات دانش-آموزان دچار مشکل می شود. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی درک و فهم دانش آموزان و بدفهمی های موجود در پایه دهم از مبحث معادلات درجه دوم است. این مطالعه به روش توصیفی-پیمایشی انجام گردیده است. نمونه مورد مطالعه, 110 نفر از دانش آموزان منطقه 17 شهر تهران و شهرستان اسلامشهر استان تهران است که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش, آزمونی شامل 8 سوال بود که با توجه به نمونه آزمایش هیچ سوالی از آن حذف نگردید و آزمون اصلی با همان 8 سوال برگزار شد. روایی محتوایی در این آزمون با تنظیم جدول هدف-محتوا و روایی صوری آن توسط تعدادی از معلمان پایه دهم و برنامه ریزان درسی و صاحب نظران در زمینه آموزش ریاضی تایید شد. همچنین پایایی آزمون با ضریب آلفای کرونباخ 0. 737 مورد تایید واقع شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که دانش آموزان در حل معادله فقط به حفظ کردن یک مجموعه رویه ها و الگوریتم های جدا از هم عادت کرده اند. دانش آموزانی که الگوریتم ها را به صورت منفصل از هم فرا می-گیرند, برای حل هر مسئله ای باید رویه ای جدیدی به آنها معرفی شود و در حل مسائل به دلیل برخورداری از دانش رویه ای سطحی انعطاف پذیری لازم را ندارند و نمی توانند رویه های مناسبی در حل مسئله مورد نظر به کار بگیرند یا بسازند. از دیگر نتایج این پژوهش می توان به عملکرد ضعیف دانش آموزان در طرح مسائل بازپاسخ اشاره کرد. در این پژوهش از پایان نامه های مختلفی و تعدادی از مجلات علمی استفاده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جامی نوقاب، امیرحسین، اشکانی، محمدرضا، و صنیعی، امیرمحمد. (1402). بررسی درک و فهم دانش آموزان پایه دهم از معادلات درجه دوم. کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. SID. https://sid.ir/paper/1127771/fa

    Vancouver: کپی

    جامی نوقاب امیرحسین، اشکانی محمدرضا، صنیعی امیرمحمد. بررسی درک و فهم دانش آموزان پایه دهم از معادلات درجه دوم. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1127771/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین جامی نوقاب، محمدرضا اشکانی، و امیرمحمد صنیعی، “بررسی درک و فهم دانش آموزان پایه دهم از معادلات درجه دوم،” presented at the کنفرانس بین المللی مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button