مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

20
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

362
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی بین بازخورد در آموزش بالینی و خود پنداره حرفه ای در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 261 | صفحه پایان 269

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت نقش تعاملات بین فردی محیط بالینی در شکل گیری خود پنداره حرفه ای, مطالعه حاضر با هدف بررسی همبستگی بازخورد در آموزش بالینی با خود پنداره حرفه ای در دانشجویان پرستاری انجام شد. روش ها: این یک مطالعه توصیفی همبستگی بود که بر روی 167 دانشجوی پرستاری ترم 7 و 8 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال 1399-1400 انجام شد. نمونه گیری به شیوه سرشماری انجام شد. داده ها توسط فرم اطلاعات جمعیت شناختی, پرسشنامه 36 سوالی خود پنداره حرفه ای پرستاری کوین (Cowin) و پرسشنامه بازخورد در آموزش بالینی بود که به روش خود گزارشی تکمیل شد. داده ها با استفاده از آزمون های توصیفی و ضریب همبستگی اسپیرمن وکای اسکویر تحلیل شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره کل خود پنداره حرفه ای پرستاری 53/23±, 65/176(از مجموع216 نمره) بود و 82%خود پنداره حرفه ای بالا داشتند. میانگین نمره کل بازخورد در آموزش بالینی 15/10±, 76/82 (از مجموع 125 نمره) بود و 8/77 % بازخورد در حد متوسط دریافت نموده بودند. آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن همبستگی مثبت ضعیف و معناداری بین نمره کل بازخورد در آموزش بالینی و نمره کل خود پنداره حرفه ای پرستاری نشان داد(004/0=p 222/0=r). نتیجه گیری: نتایج این مطالعه همبستگی ضعیفی بین بازخورد در آموزش بالینی با خود پنداره حرفه ای دانشجویان پرستاری نشان داد. شناسایی سایرعوامل مرتبط با خود پنداره حرفه ای دانشجویان پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضیغمی محمدی، شراره، و آبگینه اسفندیاری، سوسن. (1401). همبستگی بین بازخورد در آموزش بالینی و خود پنداره حرفه ای در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 261-269. SID. https://sid.ir/paper/1127990/fa

    Vancouver: کپی

    ضیغمی محمدی شراره، آبگینه اسفندیاری سوسن. همبستگی بین بازخورد در آموزش بالینی و خود پنداره حرفه ای در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):261-269. Available from: https://sid.ir/paper/1127990/fa

    IEEE: کپی

    شراره ضیغمی محمدی، و سوسن آبگینه اسفندیاری، “همبستگی بین بازخورد در آموزش بالینی و خود پنداره حرفه ای در دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 261–269، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127990/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا