مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

68
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

398
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اقدامات آموزشی موثر بر بهبود یادگیری مبتنی بر مطالعات علوم اعصاب تربیتی: یک مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 294 | صفحه پایان 304

چکیده

 مقدمه: علوم اعصاب تربیتی یک زمینه پژوهش بین رشته ای است که به دنبال یافته های تحقیقاتی در زمینه درک اثرات آموزش بر مغز است. هدف این علم تعیین و توسعه روش هایی است که مدرسان و فراگیران می توانند برای بهبود یادگیری از آنها استفاده کنند. مطالعه مروری حاضر, با هدف مشخص نمودن برخی از اقدامات آموزشی موثر بر بهبود یادگیری, مبتنی بر مطالعات علوم اعصاب تربیتی انجام گردید. روش ها: در این پژوهش مروری سنتی Narrative)), متون مرتبط با مطالعات علوم اعصاب تربیتی, از تاریخ 1995 تا 2021 میلادی و از تاریخ 1380 تا 1400 شمسی از طریق جستجو در پایگاه هایی مانند: Google scholar, ERIC, Knowledge E, SID, Sciencedirect Wiley, Springer و با کلمات کلیدی مانند: Teaching Method, Brain-based Learning, Educational Neuroscience, و با کلید واژه های فارسی روش تدریس, یادگیری مبتنی بر مغز, علوم اعصاب تربیتی به روش مروری بررسی شد, در جستجوی اولیه 156 مقاله و کتاب به دست آمد که از این تعداد, متونی که به نوعی به تبیین اقدامات آموزشی قبل از شروع تدریس و قبل و ضمن عمل تدریس براساس یادگیری سازگار با مغز پرداخته بودند, انتخاب گردید. نتایج: اطلاعات حاصل از مرور مطالعات علوم اعصاب تربیتی بر اساس مراحل: قبل از عمل آموزش و قبل وضمن عمل آموزش از الگوی عمومی تدریس, خلاصه و جمع بندی گردید و راه کارهایی را برای مدرسان و یادگیرندگان در این مراحل ارایه نمود. راه کارهای برآمده از مطالعات علوم اعصاب تربیتی در مراحل: 1-گزینش و تدوین اهداف آموزشی, 2-تعیین ویژگی های ورودی یادگیرندگان, 3-مراجعه به روانشناسی یادگیری و انگیزش و استفاده از آن برای بهبود فرایند آموزش و یادگیری, در 12 اقدام آموزشی ارایه شد که استفاده از آنها توسط مربیان و فراگیران باعث افزایش عملکرد مغز یادگیرنده و اثربخشی تدریس خواهد شد. نتیجه گیری: به نظر می رسد که به کارگیری اقدامات حاصل از مطالعات علوم اعصاب تربیتی در مراحل قبل از عمل آموزش و قبل وضمن عمل آموزش بتواند در بهبود عملکرد مغز فراگیران و در نتیجه افزایش یادگیری آنها تاثیر گذار باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفایی، شکوه، حقانی، فریبا، تلخابی، محمود، و یارمحمدیان، محمدحسین. (1401). اقدامات آموزشی موثر بر بهبود یادگیری مبتنی بر مطالعات علوم اعصاب تربیتی: یک مطالعه مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 294-304. SID. https://sid.ir/paper/1127994/fa

    Vancouver: کپی

    شفایی شکوه، حقانی فریبا، تلخابی محمود، یارمحمدیان محمدحسین. اقدامات آموزشی موثر بر بهبود یادگیری مبتنی بر مطالعات علوم اعصاب تربیتی: یک مطالعه مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):294-304. Available from: https://sid.ir/paper/1127994/fa

    IEEE: کپی

    شکوه شفایی، فریبا حقانی، محمود تلخابی، و محمدحسین یارمحمدیان، “اقدامات آموزشی موثر بر بهبود یادگیری مبتنی بر مطالعات علوم اعصاب تربیتی: یک مطالعه مروری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 294–304، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا