مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

43
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت اشتیاق به تحصیل در دستیاران رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 316 | صفحه پایان 324

چکیده

 مقدمه: اشتیاق تحصیلی به عنوان یک اولویت اصلی, پیش روی متولیان نظام آموزش عالی قرار دارد و با چالش های مهمی از جمله افت, فرسودگی و عدم پیشرفت تحصیلی, تمایل به رفتارهای انحرافی و خطر ترک تحصیل روبرو است. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت اشتیاق به تحصیل در دستیاران رشته های تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. روش ها: این مطالعه به صورت توصیفی-تحلیلی انجام شد و دانشجویان با استفاده از پرسشنامه استاندارد مورد بررسی قرار گرفتند. جمعیت نمونه کلیه دستیاران مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل دستیاریاران رشته های مختلف از جمله اورولوژی, طب اورژانس, جراحی, ارتوپدی, داخلی, عفونی, پوست, قلب, روانپزشکی, ENT, زنان, چشم و بیهوشی (100 نفر) بودند. داده های کیفی با استفاده از توزیع و درصد فراوانی و داده های کمی با استفاده از میانگین و انحراف معیار توصیف و بررسی شد. نتایج: میانگین نمره کل اشتیاق به تحصیل در افراد مورد مطالعه برابر با 22/38±, 48/178 بود. میانگین (انحراف میعار) نمره ی کل اشتیاق به تحصیل در دستیاران مرد 65/40±, 21/171و در دستیاران زن 38/34±, 17/186 بود. میانگین نمره ی کل اشتیاق به تحصیل در دانشجویان کم تر از 30 سال برابر با 65/38±, 92/183, در گروه سنی 30 تا 40 سال 21/38±, 8/168 و در گروه سنی 40 ساله و بالاتر 75/28±, 7/197 بود. نتیجه گیری: اشتیاق تحصیلی به عنوان یک رویکرد نوین می تواند جنبه های مختلف آموزش, ادامه تحصیل, ارایه خدمات به خصوص در حوزه پزشکی را تحت تاثیر قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلشنی، کیهان، پیشگو، فاطمه، و معصومی، بابک. (1401). وضعیت اشتیاق به تحصیل در دستیاران رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 316-324. SID. https://sid.ir/paper/1127996/fa

    Vancouver: کپی

    گلشنی کیهان، پیشگو فاطمه، معصومی بابک. وضعیت اشتیاق به تحصیل در دستیاران رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):316-324. Available from: https://sid.ir/paper/1127996/fa

    IEEE: کپی

    کیهان گلشنی، فاطمه پیشگو، و بابک معصومی، “وضعیت اشتیاق به تحصیل در دستیاران رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 316–324، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127996/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button