مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

894
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر هوش مصنوعی در فرایند تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 سیستم آموزشی مدارس در مقایسه با پیشرفت جهان آنگونه که باید خود را هماهنگ نکرده و عده ای معتقدند که نگرانی ها در مورد پیشرفت هوش مصنوعی باعث این امر شده؛ این در حالی ست که عقب ماندن از این غافله نیز می تواند ضررهای زیادی داشته باشد. بنابراین پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای به دنبال بررسی موضوع استفاده از هوش مصنوعی در آموزش است. بر اساس نتایج AI می تواند اعمالی چون: بازسازی سیستم های ارزیابی دانش آموزان, اتوماسیون کارهای اداری, تحلیل مرحله هایی را که دانش آموزان برای یادگیری موضوعات و حل مشکلات انجام می دهند, ایجاد درس های سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای یادگیری فردی, شناسایی دانش آموزانی که انگیزه یا تمرکز خود را از دست می دهند و شخصی سازی یادگیری فردی و کلاس درس را انجام دهد. اغلب از معلمان و مربیان اعتقاد دارند که در امر آموزش و تدریس, بسیاری از موارد و موضوعات را نمی توان به روش سنتی و قدیمی به خوبی به دانش آموزان و فراگیران انتقال داد. لذا امروزه برای شفاف کردن امر آموزش, متنوع کردن وسایل فرآیند تدریس و روشن کردن مطالب درسی, استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلمان امری اجتناب ناپذیر است. دانش آموزان با استفاده از وسایل کمک آموزشی به فرآیند یادگیری و تدریس عینیت می بخشند و به آسانی به در جریان تدریس به فراگیری آموخته های جدید می پردازند. در این نوشتار سعی داریم تا ضمن بررسی وسایل و امکانات تکنولوژی که میتوان به عنوان ابزار هایی برای کمک به فرآیند آموزش از آنها استفاده کرد بپردازیم و میزان تاثیر پذیری دانش آموزان در امر یادگیری به کمک تکنولوژی را بررسی و مطالعه نماییم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داداش پور، محمد، و دهقان پور، اسماء. (1402). بررسی تاثیر هوش مصنوعی در فرایند تعلیم و تربیت. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1128032/fa

    Vancouver: کپی

    داداش پور محمد، دهقان پور اسماء. بررسی تاثیر هوش مصنوعی در فرایند تعلیم و تربیت. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1128032/fa

    IEEE: کپی

    محمد داداش پور، و اسماء دهقان پور، “بررسی تاثیر هوش مصنوعی در فرایند تعلیم و تربیت،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1128032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button