مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر روابط بین مادر و کودک بر روی توانایی جدایی دانش آموز کلاس اول از مادر

نویسندگان

موسوی سیده زینب

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در کودکانی که اختلال اضطراب جدایی دارند در آینده احتمال دارد این کودکان از رفتن به مدرسه امتناع کنند و دچار مدرسه هراسی شوند و در نوجوانی نیز دچار مشکلات سازگاری شوند. این اختلال در نیمی از افراد مبتلا هشت تا نه سال ادامه می یابد و دختران تقریبا دو برابر پسران به اختلالات اضطرابی دچار می شوند. با استفاده از خدمات بازی درمانی برای کاهش اضطراب می توان کودک توانمند تربیت کرد تا کودک در این دنیا پر از اضطراب های متنوع زندگی راحت تری داشته باشد. درمان اختلالات اضطراب های فراگیر, جدایی و اجتماعی توسط درمانگر انجام می شود شما والدین با انتخاب درمانگر متخصص می توانید با بازی درمانی اختلال اضطراب را کاهش دهید یا حذف کنید. بازی های کودکانه می توان بسیاری از مهارت های اجتماعی و زندگی از جمله کنترل لجبازی, اضطراب, پرخاشگری را به آنان آموخت. از بازی های مناسب می توان برای درمان اختلالات مثل اختلال دیکته نویسی, بیش فعالی, خجالتی بودن کودکان استفاده کرد. استفاده از خدمات بازی درمانی محدودیت ندارد همه کودکان از جمله کودکان اوتیسم, فلج مغزی, نابینا, ناشنوا, سندرم دان, کم توان ذهنی کودکان عادی می توان استفاده کرد. در این پژوهش به بررسی عوامل ایجاد کننده, عوامل تاثیرگذار و راهکارهایی جهت حل این اختلال در دانش آموزانی که با این ناسازگاری روبه رو شدند به صورت کیفی, پژوهشی و کتابخانه ای پرداخته ایم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیده زینب. (1402). بررسی تاثیر روابط بین مادر و کودک بر روی توانایی جدایی دانش آموز کلاس اول از مادر. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1128039/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیده زینب. بررسی تاثیر روابط بین مادر و کودک بر روی توانایی جدایی دانش آموز کلاس اول از مادر. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1128039/fa

    IEEE: کپی

    سیده زینب موسوی، “بررسی تاثیر روابط بین مادر و کودک بر روی توانایی جدایی دانش آموز کلاس اول از مادر،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1128039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button