مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت های تفکر انتقادی دستیاران تخصصی سال های اول تا چهارم دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 90

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اینکه تفکر انتقادی یک صلاحیت محوری برای دانشجویان در تمامی رشته های دانشگاهی است, هدف پژوهش حاضر بررسی مهارت های تفکر انتقادی دستیاران تخصصی سال های اول تا چهارم دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود.روش بررسی: این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی- مقطعی می باشد. جامعه پژوهش عبارت بود از کلیه دستیارانی که در سال تحصیلی 94-93 در مراکز آموزشی و درمانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره دستیاری, در 2 گرایش و 11 رشته مشغول به تحصیل بودند که تعداد آن ها 387 نفر بود. از این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی, تعداد 1566 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات فرم اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه مهارت های تفکرانتقادی کالیفرنیا بودند. به منظور تحلیل داده ها از آزمون های t تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد.یافته ها: بر اساس تحلیل انجام شده مشخص شد که تفکر نقادانه دانشجویان, پایین تر از حد مطلوب است (P<0.001) و بین میزان تفکر انتقادی دستیاران سال های تحصیلی مختلف, تفاوت معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: نتیجه کلی حاکی از آن است که بهره گیری دستیاران از قابلیت های تفکر انتقادی در حد ضعیفی قرار دارد و بر این اساس پیشنهاد می شود به پرورش توانایی تفکر انتقادی دستیاران و استفاده از روش های آموزش فعال توجه بیشتری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، فرهاد، عمادزاده، علی، و شریفی، محمد. (1395). بررسی مهارت های تفکر انتقادی دستیاران تخصصی سال های اول تا چهارم دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. علوم پزشکی زانکو، 17(54)، 73-90. SID. https://sid.ir/paper/113175/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی فرهاد، عمادزاده علی، شریفی محمد. بررسی مهارت های تفکر انتقادی دستیاران تخصصی سال های اول تا چهارم دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. علوم پزشکی زانکو[Internet]. 1395؛17(54):73-90. Available from: https://sid.ir/paper/113175/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد شریفی، علی عمادزاده، و محمد شریفی، “بررسی مهارت های تفکر انتقادی دستیاران تخصصی سال های اول تا چهارم دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” علوم پزشکی زانکو، vol. 17، no. 54، pp. 73–90، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113175/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button