مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,859
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اعتیاد به اینترنت و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی سال تحصیلی 94-1393

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: اینترنت در حال حاضر به عنوان ابزاری مناسب جهت انتقال دانش وآگاهی در فرایند آموزشی, تازه های علمی و پژوهشی مطرح است. اینترنت همچنین ارتباطات مهم و حیاتی را بین میلیون ها نفر در دنیا فراهم می کند. با این حال وابستگی زیاد به اینترنت نیز خطر اعتیاد به آن را به همراه دارد. هدف از این مطالعه تعیین اعتیاد به اینترنت و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده است.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی - تحلیلی بود و جامعه مطالعه را دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی 94-93 تشکیل دادند که تعداد 265 نفر (174 دختر و 91 پسر) از دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ بود. داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS 16  و استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون های کای دو و (T-test مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: بر اساس یافته های این مطالعه %7.9 از دانشجویان اعتیاد شدید به اینترنت داشتند. اعتیاد اینترنتی دانشجویان مجرد به طور معنادار یبیشتر از دانشجویان متاهل بود (p<0.05). دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر به اینترنت وابسته بودند (p<0.001).نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که وضعیت تاهل دانشجویان با وابستگی آن ها به اینترنت رابطه معنی داری دارد. از سویی دیگر جنسیت به عنوان عامل خطری برای اعتیاد اینترنتی دانشجویان محسوب می شود بنابراین این پژوهش می تواند اطلاعات لازم را در اختیار مسوولان و صاحب نظران دانشگاه قرار دهد تا با بسترسازی و آموزش دانشجویان و ایجاد انگیزه در آن ها جهت استفاده بهینه از اینترنت از عوارض زیانبار این مشکل تا حد ممکن بکاهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصرالهی، سروه، شهسواری، سیروس، صالحی، رقیه، هدایتی نیا، سیما، صادقی، شهرام، عابدی، محیا، و سیاری، فخری. (1394). بررسی اعتیاد به اینترنت و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی سال تحصیلی 94-1393. علوم پزشکی زانکو، 16(48)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/113221/fa

    Vancouver: کپی

    نصرالهی سروه، شهسواری سیروس، صالحی رقیه، هدایتی نیا سیما، صادقی شهرام، عابدی محیا، سیاری فخری. بررسی اعتیاد به اینترنت و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی سال تحصیلی 94-1393. علوم پزشکی زانکو[Internet]. 1394؛16(48):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/113221/fa

    IEEE: کپی

    سروه نصرالهی، سیروس شهسواری، رقیه صالحی، سیما هدایتی نیا، شهرام صادقی، محیا عابدی، و فخری سیاری، “بررسی اعتیاد به اینترنت و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی سال تحصیلی 94-1393،” علوم پزشکی زانکو، vol. 16، no. 48، pp. 1–9، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button