مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

19
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی امید مشتریان با تکیه بر اخلاق گرایی، مشتری گرایی و مدیریت کیفیت خدمات

صفحات

 صفحه شروع 140 | صفحه پایان 149

چکیده

 زمینه: انگیزه و امید در مشتری بی شک بر تصمیم گیری خرید وی تاثیر دارد. از این رو, این پژوهش بر آن شد مشخص کند الگوی امید مشتریان چگونه است و اخلاق مداری در کجای این الگو است. روش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی, از لحاظ رویکرد, اکتشافی, و از لحاظ نحوه تجزیه و تحلیل داده ها, آمیخته (کیفی-کمی) می باشد. در فاز کیفی رویکرد پدیدار شناسانه اتخاذ شد. جامعه شامل مشتریان بانک کشاورزی (دارای تجربه زیسته) بودند که از میان آنها 9 نفر با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار اصلی جمع آوری داده ها, مصاحبه های عمیق و غیرساختار یافته بود. داده ها در سه مرحله تجزیه و تحلیل شدند (شناسایی مفاهیم, شناسایی مقوله ها, و دسته بندی مقوله ها). در فاز کمی نیز, مشتریان بانک کشاورزی در استان زنجان به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند و از میان آنها, 400 نفر بر اساس روش نمونه برداری تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. ابزار اصلی جمع آوری داده ها, پرسشنامه ای بسته و محقق ساز بود. جهت انجام تجزیه و تحلیل از معادلات ساختاری استفاده شد و این کار با نرم افزارهای SPSS, Lisrel و smartPLS انجام شد. یافته ها: در فاز کیفی از مجموع 9 مصاحبه, 87 مفهوم اولیه استخراج شد که بعد از بررسی, 20 مفهوم نهایی و 6 مقوله اصلی شناسایی شد. در فاز کمی مشخص شد اخلاقیات, مشتری گرایی و مدیریت کیفیت خدمات در بانک کشاورزی در ساختار امید مشتریان این بانک نقش معنادار دارد و مدل تحقیق تایید شد. نتیجه گیری: امید مشتریان به خدمات بانک کشاورزی از سه جنبه قابل توصیف می باشد: امید برگرفته از اخلاق مداری در بانک کشاورزی, امید برگرفته از نظام مدیریت کیفیت خدمات در بانک کشاورزی, و امید برگرفته از نوآوری و مشتری گرایی بانک کشاورزی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، اصغر، نمامیان، فرشید، اصغری صارم، علی، و قبادی لموکی، تحفه. (1402). الگوی امید مشتریان با تکیه بر اخلاق گرایی, مشتری گرایی و مدیریت کیفیت خدمات. اخلاق در علوم و فناوری، 18(1 )، 140-149. SID. https://sid.ir/paper/1137453/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی اصغر، نمامیان فرشید، اصغری صارم علی، قبادی لموکی تحفه. الگوی امید مشتریان با تکیه بر اخلاق گرایی, مشتری گرایی و مدیریت کیفیت خدمات. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1402؛18(1 ):140-149. Available from: https://sid.ir/paper/1137453/fa

    IEEE: کپی

    اصغر احمدی، فرشید نمامیان، علی اصغری صارم، و تحفه قبادی لموکی، “الگوی امید مشتریان با تکیه بر اخلاق گرایی, مشتری گرایی و مدیریت کیفیت خدمات،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 18، no. 1 ، pp. 140–149، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1137453/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button