مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

26
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

452
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واسطه ای تاب آوری اخلاقی تحصیلی در رابطه بین عدالت کلاسی و هنجارگریزی تحصیلی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 202 | صفحه پایان 206

چکیده

 زمینه: اطمینان از رفتارهای اخلاقی مانند صداقت در گفتار و نیت درونی افراد در فضای واقعی جوامع قابل اندازه گیری است. هدف از این تحقیق یافتن راهی برای سنجش اطمینان پذیری و بررسی تفاوت در شبکه های مجازی و اجتماعی مبتنی برموبایل در بین کاربران می باشد. روش: روش بکاررفته پژوهش کاربردی و توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری آن, کاربران فعال در شبکه های اجتماعی فعال مبتنی بر موبایل و مرتبط با بورس تهران می باشند, که از بین آنها تعداد 150نفر با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده و آزمون فرضیه ها نیز از روش مدل معادلات ساختاری, و با استفاده از نرم افزار Smart PLS انجام گردیده است. یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد رابطه شهرت برنامه با پاداش های اجتماعی, معروفیت با نگرانی نسبت به حفظ حریم خصوصی, روند تجربه با پاداش های اجتماعی و پاداش های اجتماعی با صداقت در گفتار معنی دار هستند, ولی رابطه بین سازگاری برنامه با پاداش های اجتماعی, عزت نفس با نگرانی نسبت به حریم خصوصی, روند تجربه با نگرانی نسبت به حریم خصوصی, پاداش های مالی با تمایل به صداقت در گفتار, پاداش های مالی با صداقت در گفتار و پاداش های اجتماعی با تمایل به خودافشایی معنی دار نیستند. نتیجه گیری: نیازها و ارزش های اخلاقی کاربران شبکه های اجتماعی باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرند و تامین کنندگان شبکه های اجتماعی, پاداش های اجتماعی متفاوتی را در نظر بگیرند. همچنین متغیرهای عزت نفس, حریم خصوصی کاربران و صداقت در گفتار آنها در شبکه های اجتماعی مورد توجه گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، سالار، میرزائی، حمزه، و شیرزادی، محمدمهدی. (1402). نقش واسطه ای تاب آوری اخلاقی تحصیلی در رابطه بین عدالت کلاسی و هنجارگریزی تحصیلی در دانش آموزان. اخلاق در علوم و فناوری، 18(1 )، 202-206. SID. https://sid.ir/paper/1137473/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی سالار، میرزائی حمزه، شیرزادی محمدمهدی. نقش واسطه ای تاب آوری اخلاقی تحصیلی در رابطه بین عدالت کلاسی و هنجارگریزی تحصیلی در دانش آموزان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1402؛18(1 ):202-206. Available from: https://sid.ir/paper/1137473/fa

    IEEE: کپی

    سالار فرامرزی، حمزه میرزائی، و محمدمهدی شیرزادی، “نقش واسطه ای تاب آوری اخلاقی تحصیلی در رابطه بین عدالت کلاسی و هنجارگریزی تحصیلی در دانش آموزان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 18، no. 1 ، pp. 202–206، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1137473/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button