Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

906
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

974
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر خود کنترلی، خودکارآمدی و تکانشوری در دانش آموزان دارای استعداد اعتیاد

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر خودکنترلی, خودکارآمدی و تکانشوری دانش آموزان مستعد اعتیاد می باشد.روش: این تحقیق از نوع آزمایشی بود که با طرح پیش آزمون / پس آزمون با گروه گواه انجام شد. برای این منظور 50 نفر از دانش آموزان پسر دارای استعداد اعتیاد از بین دبیرستان های مشکین شهر از طریق پرسش نامه استعداد اعتیاد شناسایی و بطور تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. مقیاس های خودکنترلی, خودکارآمدی و تکانشوری قبل و بعد از آموزش حل مساله اجتماعی توسط دانش آموزان تکمیل شد. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه تحت آموزش حل مساله اجتماعی قرار گرفته و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند.یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش حل مساله اجتماعی موجب افزایش خودکنترلی, و خودکارآمدی؛ و کاهش تکانشوری در دانش آموزان دارای استعداد اعتیاد شد.نتیجه گیری: این نتایج حاکی از اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر متغیرهای روان شناختی در افراد مستعد اعتیاد می باشد. لذا پیشنهاد می شود از این آموزش به منظور پیشگیری از اعتیاد در مدارس استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالقاسمی، عباس، دادفر، صدیف، و نبی دوست، علیرضا. (1395). اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر خود کنترلی, خودکارآمدی و تکانشوری در دانش آموزان دارای استعداد اعتیاد. اعتیاد پژوهی، 10(39 )، 31-44. SID. https://sid.ir/paper/113885/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالقاسمی عباس، دادفر صدیف، نبی دوست علیرضا. اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر خود کنترلی, خودکارآمدی و تکانشوری در دانش آموزان دارای استعداد اعتیاد. اعتیاد پژوهی[Internet]. 1395؛10(39 ):31-44. Available from: https://sid.ir/paper/113885/fa

    IEEE: کپی

    عباس ابوالقاسمی، صدیف دادفر، و علیرضا نبی دوست، “اثربخشی آموزش حل مساله اجتماعی بر خود کنترلی, خودکارآمدی و تکانشوری در دانش آموزان دارای استعداد اعتیاد،” اعتیاد پژوهی، vol. 10، no. 39 ، pp. 31–44، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113885/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا