مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

72
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رعایت فاکتورهای اخلاقی توسط برندها در تصمیم گیری خرید مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 181

کلیدواژه

چکیده

 زمینه: امروزه مدیران شرکت ها برای جلوگیری از گرایش یافتن مشتری به سمت رقبا بیش از هر زمانی بایستی در پی درک خواسته و نیازهای مشتریان باشند, تا بهتر بتوانند نیازهای آنها را برآورده کنند و روابط بلند مدت با آن ها برقرار نمایند. یک دسته از عواملی را که می تواند دیدگاه مشتریان نسبت به برند را تحت تاثیر قرار دهد عوامل اخلاقی است. از این روی پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رعایت فاکتورهای اخلاقی توسط برندها در تصمیم گیری خرید مشتریان شکل گرفت. روش: پزوهش حاضر کاربردی و در زمره پژوهش های کیفی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تصمیم گیرندگان کلیدی خرید شمش فولادی از جمله کارشناسان, مدیران بازرگانی و مدیران عامل شرکتهای خریدار این محصول که حدود 30 شرکت برآورد شده اند بود که 19 نفر از آنها به عنوان نمونه با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه بود و در نهایت برای تعیین نوع ارتباط عوامل از تکنیک دیمتل و برای اولویت بندی عوامل از فرایند DANP استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که معیار عوامل اقتصادی خرید با وزن 2208/0 رتبه اول, معیار عوامل خاص فروشنده با وزن 1998/0 رتبه دوم, معیار عوامل ارتباطی با وزن 1952/0 رتبه سوم, معیار عوامل خاص محصول با وزن 1923/0 رتبه چهارم و در نهایت معیار عوامل شرایط خرید با وزن 1919/0 رتبه پنجم را دارند. نتیجه گیری: رعایت ارزشهای اخلاقی از سوی برندها از جمله فعالان حوزه فروش صنایع فولاد بر روی تصمیم گیری خرید مشتریان تاثیرگذار است و معیارهای اخلاقی کلیدی چون مسیولیت پذیری, معروفیت و شایستگی اخلاقی مدیران ارشد سازمان و تجربه و رضایت از خریدهای قبلی بیشترین اثرگذاری را دارند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی، فرزام، حسن پور قروقچی، اسماعیل، میرابی، وحیدرضا، و رنجبر، محمدحسین. (1401). تاثیر رعایت فاکتورهای اخلاقی توسط برندها در تصمیم گیری خرید مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری، 17(4 )، 175-181. SID. https://sid.ir/paper/1139254/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی فرزام، حسن پور قروقچی اسماعیل، میرابی وحیدرضا، رنجبر محمدحسین. تاثیر رعایت فاکتورهای اخلاقی توسط برندها در تصمیم گیری خرید مشتریان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1401؛17(4 ):175-181. Available from: https://sid.ir/paper/1139254/fa

    IEEE: کپی

    فرزام بحرینی، اسماعیل حسن پور قروقچی، وحیدرضا میرابی، و محمدحسین رنجبر، “تاثیر رعایت فاکتورهای اخلاقی توسط برندها در تصمیم گیری خرید مشتریان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 17، no. 4 ، pp. 175–181، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1139254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button