مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

406
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش داروسازی: چالش های حقوقی و اخلاقی

صفحات

 صفحه شروع 174 | صفحه پایان 186

چکیده

 سابقه و هدف: هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری نوین, کاربردهای مختلفی را در داروسازی دارد که یکی از مهم ترین آ ن ها برای بهبود فرایند آموزش و یادگیری است. با این حال, استفاده از هوش مصنوعی در آموزش داروسازی نیازمند توجه به مسائل اخلاقی و حقوقی است. در این مقاله, به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش داروسازی و هم چنین چالش های استفاده از هوش مصنوعی در آموزش پرداخته خواهد شد. مواد و روش ها: این مطالعه ی مروری, به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در علم داروسازی و به خصوص جنبه های مختلف کاربرد آن در آموزش دانشجویان داروسازی می پردازد. هم چنین چالش های قانونی و اخلاقی را در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه را شرح می دهد. یافته ها: مهم ترین کاربردهای استفاده از هوش مصنوعی در آموزش داروسازی, شخصی سازی بیش تر, بهبود کارایی و کارآمدتر شدن فرآیند آموزش است. هم چنین استفاده از دستیاران مجازی و ربات های چت هوش مصنوعی جهت افزایش تعامل و انگیزه, تسریع در فرایند امتحانات و تصحیح آن ها و هم چنین استفاده از فناوری های شبیه سازی جهت افزایش مهارت های آزمایشگاهی و بالینی موثر می باشد. مهم ترین چالش ها در فرآیند عملکرد هوش مصنوعی از جنبه ی اخلاقی شامل نابرابری, تبعیض نژادی, عدم دقت در پردازش داده ها و غیره است. از نظر قانونی نیز نگرانی هایی مانند عدم مراقبت کافی در حفاظت اطلاعات شخصی, عدم حفظ حریم خصوصی و مسئولیت و سازوکار شناسایی و تقسیم مسئولیت درصورت بروز آسیب ناشی از عملکرد این ابزار وجود دارد. استنتاج: با وجود کاربردهای مفید هوش مصنوعی در شخصی سازی آموزشی و افزایش کارآمدی و انگیزه دانشجویان در آموزش دانشجویان داروسازی, به نظر می رسد می تواند در قسمت های مختلف به استاد در یادگیری بهتر و موثرتر کمک کند. از طرف دیگر, با توجه به چالش های اخلاقی و حقوقی مانند حفظ حریم خصوصی, رفع تبعیض, رعایت مالکیت فکری و شفاف سازی پاسخگویی می تواند نگرانی های مطرح شده را در استفاده از این تکنولوژی جدید برطرف نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button