مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

37
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر سبک های رهبری حاکم بر فضای آموزشی بر میزان کارایی معلمان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

سبک های رهبری موثر و انطباقی می توانند به بهبود کارایی معلمان و بهبود فضای آموزشی کمک کنند. سبک های رهبری موثر و انطباقی یکی از عوامل مهم در بهبود کارایی معلمان و بهبود فضای آموزشی است. رهبری موثر به معنای توانایی یک رهبر در انگیزه دهی, هدایت و انگیزه بخشی به اعضای گروه است. این نوع رهبری باعث افزایش اعتماد, ارتباط موثر و توانایی حل مسائل در گروه می شود. یک رهبر انطباقی همواره به تغییرات و نوآوری ها واکنش نشان می دهد و توانایی سازماندهی و هدایت اعضای گروه را در مسیر بهبود و توسعه فراهم می کند. این نوع رهبری باعث ایجاد انگیزه و انرژی مثبت در گروه می شود و باعث افزایش کارایی و بهبود فضای آموزشی می شود. یکی از سبک های رهبری موثر و انطباقی, رهبری تعاملی است. در این نوع رهبری, رهبر با اعضای گروه در ارتباط مستقیم قرار می گیرد و از نظرات و پیشنهادات آن ها استفاده می کند. این نوع رهبری باعث افزایش انگیزه و مشارکت اعضای گروه می شود و بهبود فضای آموزشی را تسهیل می کند. رهبری تحولی نیز یکی از سبک های موثر و انطباقی است که بهبود فضای آموزشی را تسهیل می کند. در این نوع رهبری, رهبر تغییرات را تشویق می کند و اعضای گروه را برای مواجهه با چالش ها و تغییرات آماده می کند. این نوع رهبری باعث افزایش انعطاف پذیری و نوآوری در فضای آموزشی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صانع، اکرم، عظیمی، سارا، طهماسبی، مدینه، و شیخ آهی، محمدحسین. (1402). تاثیر سبک های رهبری حاکم بر فضای آموزشی بر میزان کارایی معلمان. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش. SID. https://sid.ir/paper/1145479/fa

    Vancouver: کپی

    صانع اکرم، عظیمی سارا، طهماسبی مدینه، شیخ آهی محمدحسین. تاثیر سبک های رهبری حاکم بر فضای آموزشی بر میزان کارایی معلمان. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1145479/fa

    IEEE: کپی

    اکرم صانع، سارا عظیمی، مدینه طهماسبی، و محمدحسین شیخ آهی، “تاثیر سبک های رهبری حاکم بر فضای آموزشی بر میزان کارایی معلمان،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1145479/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button