مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی اثرگذاری جایگاه خانواده در میزان بهبود عملکرد تحصیلی دانش اموزان در مدارس

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

عملکرد تحصیلی و موفقیت در تحصیل به علل و عوامل متعددی بستگی دارد که نبود و یا نقصان هرکدام از این عوامل موجبات افت تحصیلی را فراهم می سازد. هوش و استعداد تحصیلی یادگیرنده, عوامل محیطی و عوامل خانوادگی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. خانواده با آن جایگاه برجسته و ممتاز در نظام تعلیم و تربیت به دلایل متعددی می تواند تاثیری شگرف در فعالیت های آموزشی داشته باشد. اصولا به دو دلیل مهم ارتباط بین مدرسه و خانه توصیه می شود. اول اینکه ارتباط بین این دو نهاد باعث ایجاد یک نوع هماهنگی در هدف ها, روش ها و انتظارات تربیتی و آموزشی بین خانه و مدرسه می شود. که از بروز تضادها و دوگانگی ها و تعارض ها در امور تحصیلی و خصوصاً تربیتی فرزندان که موجب بروز سرخوردگی, دلزدگی و افسردگی در فرزندان می شود و نتیجه ای جز سردرگمی فرزندان ندارد جلوگیری می شود. ارتباط با مدرسه به این دلیل نیز که موجب می گردد تا والدین از وضعیت تحصیلی و نیازهای فرزندانشان بهتر و بیشتر آگاه شوند و اطلاعاتی را به دست آورند که برای ارائه نقش تربیتی بهتر خانواده لازم و ضروری است توصیه می گردد. برخی والدین به دلیل عدم آشنایی کافی با نیازهای واقعی ویژگی های سنی فرزندانشان در سنین مختلف و عدم اطلاع از وضعیت تحصیلی آنان نمی توانند نقش های نظارتی و حمایتی خود را به طرز صحیحی اجرا نمایند و نه تنها موجب بروز افت تحصیلی در فرزندان خود می شوند بلکه روز به روز از فرزندان خود نیز به دلیل عدم شناخت کافی از آنان فاصله می گیرند. . . بنابراین این پژوهش با هدف بررسی جایگاه و نقش خانواده در اثرگذاری بر عملکرد تحصیلی دانش اموزان در مدارس انجام یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادت دورابی، فاطمه، و احمدزاده میمند، پیمان. (1402). بررسی اثرگذاری جایگاه خانواده در میزان بهبود عملکرد تحصیلی دانش اموزان در مدارس. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش. SID. https://sid.ir/paper/1145484/fa

    Vancouver: کپی

    سعادت دورابی فاطمه، احمدزاده میمند پیمان. بررسی اثرگذاری جایگاه خانواده در میزان بهبود عملکرد تحصیلی دانش اموزان در مدارس. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1145484/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه سعادت دورابی، و پیمان احمدزاده میمند، “بررسی اثرگذاری جایگاه خانواده در میزان بهبود عملکرد تحصیلی دانش اموزان در مدارس،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1145484/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button