Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

217
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

139
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر افزایش انگیزه در دانش آموزان پایه ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 آموزش و پرورش یک فرآیند سیستماتیک است و تمرکز آن بر آموزش و همچنین یادگیری می باشد. روش های تدریس در امر یادگیری نقش کلیدی دارد و دادن دستورالعمل به دانش آموز مانند یک کشتی خالی که هر نوع اطلاعات را می توان به آن انتقال داد, کارساز نیست. بنابراین نظام آموزشی باید به دانش آموزان شیوه های تفکر را آموزش دهد و آن ها را افرادی خلاق, مبتکر, خودکار آمد, خودانگیخته و خودتنظیم بار آورد. از جمله روش های تدریس که سبب می شود فراگیران هم مستقل باشند و هم تفکر انتقادی و احترام به یکدیگر را بیاموزند, روش تدریس مشارکتی است. هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه اثرات یادگیری مشارکتی و آموزش سنتی بر افزایش انگیزه بر روی عواملی همچون موفقیت تحصیلی, خودکارآمدی, مهارت اجتماعی و عزت نفس است. روش تحقیق در این مطالعه از نوع کتابخانه ای (علمی-ترویجی) می باشد. نتایج نشان دادند که عواملی مانند موفقیت تحصیلی, خودکارآمدی, مهارت اجتماعی و عزت نفس, با افزایش انگیزه در گروه آموزش مشارکتی نسبت به آموزش سنتی رابطه مستقیم داشته و تفاوت بین آنها از لحاظ آماری معنی دارتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامدار، ملیکا، اردستانی، فاطمه، و کچوئی سالاری، فاطمه. (1402). تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر افزایش انگیزه در دانش آموزان پایه ابتدایی. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش. SID. https://sid.ir/paper/1145678/fa

    Vancouver: کپی

    نامدار ملیکا، اردستانی فاطمه، کچوئی سالاری فاطمه. تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر افزایش انگیزه در دانش آموزان پایه ابتدایی. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1145678/fa

    IEEE: کپی

    ملیکا نامدار، فاطمه اردستانی، و فاطمه کچوئی سالاری، “تأثیر روش یادگیری مشارکتی بر افزایش انگیزه در دانش آموزان پایه ابتدایی،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت، تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1145678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا