مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

30
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر خط مشی گذاری آموزش مدیران دولتی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 96

چکیده

 آموزش مدیران دولتی به واسطه دسترسی آنان به منابع و اختیارات سازمانی, از اهمیت ویژه­ای برخوردار است و مدیریت صحیح و مؤثر آن می­ تواند زمینه ساز تحقق بهینه خط مشی های نظام اداری کشور باشد. پژوهش حاضر باهدف شناسایی و رتبه ­بندی عوامل مؤثر بر خط­ مشی ­گذاری آموزش مدیران دولتی انجام شده که از نظر نوع هدف کاربردی و به لحاظ روش کیفی است. با بهره­ یری از روش فراترکیب سندلوسکی و باروسو, تعداد 286 منبع مرتبط با موضوع پژوهش در دو دهه اخیر مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند و چارچوب مفهومی پژوهش حول محور خط مشی گذاری آموزش مدیران دولتی با 7 مؤلفه و 23 شاخص طراحی شد. پایایی کدهای حاصله با محاسبه شاخص کاپا در نرم افزار SPSS24 برابر 827/0 تأیید شد و شاخص­ های نهائی با استفاده از روش آنتروپی شانون رتبه بندی گردیدند. ابزار جمع ­آوری داده­ های پژوهش فیش ­برداری از منابع مطالعاتی بوده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مؤلفه­ های فرهنگی, توانمندسازی, شایستگی­ های سازمانی, یادگیری, خط­ مشی, موفقیت راهبردی, شایستگی محیطی و مهارت­محوری بیشترین تأثیر را بر موضوع مورد پژوهش دارند. همچنین راهبردمحوری, رفع چالش­های زیرساختی و اجرایی, شایستگی­ های فردی, نیازسنجی, برنامه­ریزی, اجرا و ارزیابی آموزش­های مدیران دولتی, در یک بوم مشتمل بر مدیریت دانش, جهانی­شدن, روزآمدی, پژوهش­ محوری و برون سپاری می توانند بر خط­ مشی­ گذاری آموزش مدیران و بهبود عملکرد سازمان­ های دولتی تأثیرگذار باشند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button