مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

34
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر رنگ ها بر انتخاب مشتریان با در نظر گرفتن پارامترهای فاکتورهای انسانی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 در دنیای امروز با توجه به افزونی عرضه محصولات, لزوم وجود المانی عینی و گاهاً روانشناختی برای ایجاد تمایز در بازار اهمیت زیادی دارد. رنگ محصول و بسته بندی یکی از مهمترین این عناصر است. این پژوهش با توجه به ماهیت غیرقابل اندازه گیری تاثیر رنگ ها از نوع کیفی میباشد و هدف آن تعیین میزان اثرگذاری رنگ ها بر تصمیم گیری خرید یا انتخاب محصول و سرویس توسط مشتری و مصرف کننده میباشد. در این پژوهش از روش لایکرت برای جمع آوری نظرات پاسخ دهندگان استفاده شده است. به این منظور نمونه ای 86 نفره از دانشجویان 20 تا 25 سال توسط پلتفرم آنلاین پرسلاین به سوالات پاسخ دادند. نتایج ده پرسش در قسمت تجزیه و تحلیل حاکی از نتایج زیر بود, در حالت عمومی قرمز بیشترین رنگ استفاده شده توسط بازاریابان برای ارتقای محصولات است و همچنین در حالت خاص رنگ سال توجه آنها را بیشتر ازبقیه رنگ ها برای تولید وعرضه محصولات جلب میکند. طبق نمودارها این نتیجه گیری انجام شد که کلیشه های فرهنگی مربوط به رنگ ها نیز برانتخاب محصول اثرگذار است. همچنین در تقابل تاثیرعینی و روانشناختی رنگ ها در انتخاب محصول و سرویس, پاسخ دهندگان تاثیر روانشناختی را مهم تر برشمردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همدانی، کیان، آپرناک، آرش، بهبهانیان، بردیا، و قمری، اسما. (1403). تاثیر رنگ ها بر انتخاب مشتریان با در نظر گرفتن پارامترهای فاکتورهای انسانی. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1148609/fa

    Vancouver: کپی

    همدانی کیان، آپرناک آرش، بهبهانیان بردیا، قمری اسما. تاثیر رنگ ها بر انتخاب مشتریان با در نظر گرفتن پارامترهای فاکتورهای انسانی. 1403. Available from: https://sid.ir/paper/1148609/fa

    IEEE: کپی

    کیان همدانی، آرش آپرناک، بردیا بهبهانیان، و اسما قمری، “تاثیر رنگ ها بر انتخاب مشتریان با در نظر گرفتن پارامترهای فاکتورهای انسانی،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1403، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1148609/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button